بازدید معاون عمرانی وزیرکشور از پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان-تهران

زنجان(پانا)- دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به همراه دکتر سلطانی معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران دستگا های اجرای از پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان-تهران بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۷۶۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون عمرانی وزیرکشور از پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان-تهران

مهدی جمالی‌نژاد در سفر یک‌روزه به استان زنجان و در جریان بازدید از پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- تهران با بیان این که این پروژه در منطقه‌ای قرار گرفته که تراکم جمعیتی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: سرعت‌بخشی به این پروژه تاثیر بسیاری در حمل‌ونقل ریلی در سطح کشور دارد، لذا علی‌رغم مشکلات اقتصادی باید برای تامین منابع مالی، تلاش شده و در اولویت کاری منطقه شمال‌غرب قرار گیرد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به این که این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به استان زنجان است، افزود: این پروژه تا سال ۹۳ آغاز نشده بود که با تصویب در سفر سال ۹۳ ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با سرعت خوبی در ۴ قطعه کار می‌شود که امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

جمالی‌نژاد با بیان این که طول مسیر راه آهن زنجان تا قزوین، ۱۷۱ کیلومتر است، اظهار کرد: هزینه کل پیش‌بینی شده برای این پروژه که در سال ۹۵ آغاز شده، ۸۰۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۰۵ میلیارد تومان، هزینه شده و مابقی نیاز به تامین منابع مالی دارد.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه، ادامه داد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، منابع مالی جهت اتمام این پروژه، نیاز است که وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور باید برای تحقق آن تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار