نشست هم اندیشی معاونین آموزش متوسطه قطب سه کشور در شیراز

شیراز (پانا) - نشست دو روزه هم اندیشی معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش قطب 3 کشور در شیراز آغاز شده و در آن بر توجه جدی به تحقق اهداف سند تحول بنیادین تاکید شده است.

کد مطلب: ۸۷۶۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی معاونین آموزش متوسطه قطب سه کشور در شیراز

علی عسکر نجفی در نشست هم اندیشی معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استانهای جنوب کشور در شیراز، گفت: شناسایی چالش های پیش روی توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های این بخش ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: ارائه راهکارهای مناسب به منظور توسعه متوازن آموزش و پرورش و تحقق هرچه بهتر اهداف سند تحول بنیادین، از جمله برنامه هایی است که باید مورد توجه جدی مسئولین آموزش و پرورش در بخش فنی و حرفه ای قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس ، در ادامه گفت: این نشست تخصصی طی روزهای 17 و 18 آذر ماه و با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه قطب سه کشور شامل استانهای خوزستان، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری در شیراز در حال برگزاری است.

فرهاد اسماعیلی افزود: در این نشست هم اندیشی، شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه آموزش فنی و حرفه ای و ارائه راهکارهای مناسب به منظور ارتقاء کمی و کیفی این حوزه می پردازند.

وی ادامه داد: شناسایی چالش های استقرار پایه دوازدهم و چگونگی انسجام بخشی به برنامه های درسی آن ، بررسی توسعه مشارکت در آموزش های مهارتی و کار آفرینی و استفاده حداکثری از ظرفیت تفاهم نامه ها نیز از جمله اهداف تشکیل این جلسه هستند.

اسماعیلی با اشاره به اجرای طرح ایران مهارت و برنامه ویژه مدرسه گفت: بررسی چالش های توسعه متوازن و عدم گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی و فیزیک و بررسی برنامه های زیرنظام های برنامه درسی راهبری و مهارت از دیگر مباحثی هستند که در این نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار