رؤیای سرخ و زرد در اصفهان؛ ال‌کلاسیکوی ایرانی برای قهرمانی نیم‌فصل

تهران (پانا) – مسابقات لیگ برتر ایران عصر امروز با برگزاری مهم‌ترین دیدار هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رؤیای سرخ و زرد در اصفهان؛ ال‌کلاسیکوی ایرانی برای قهرمانی نیم‌فصل

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری یک دیدار عقب افتاده از هفته دوازدهم بین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان پیگیری خواهد شد؛ دیداری حساس و احتمالاً پرحاشیه که می‌تواند برنده این بازی را به سمت قهرمانی در نیم‌فصل هدایت کند.

سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران / ساعت 16:10 ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان

امیر قلعه‌نویی (ایران) - برانکو ایوانکوویچ (کرواسی)

آخرین بازی روبرو: پرسپولیس 2 - سپاهان صفر

دیدارهای روبرو

ال کلاسیکوی فوتبال ایران امروز سوت سی و پنجمین بازی خود در تاریخ لیگ برتر را توسط علیرضا فغانی خواهد شنید. در 34 بازی گذشته دو تیم 12 برد سهم سپاهان و 10 برد سهم پرسپولیس بوده و 15 بار هم دو تیم به تساوی رضایت داده‌اند.

آنها در حالی امروز باید به مصاف هم بروند که سپاهان در دو فصل اخیر نتوانسته مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد و به عبارت دیگر 5 بازی آخر دو تیم بدون برد برای این تیم اصفهانی تمام شده است. اما نکته‌ جالب توجه درباره تاریخ دیدارهای لیگ برتری دو تیم این است که سه بار در ماه آذر با هم روبرو شده‌اند که سهم سپاهان دو برد بوده و یک بازی هم با تساوی بدون گل تمام شده است؛ نکته‌ای که نشان می‌دهد آخرین ماه پاییز برای پرسپولیس در دیدار با سپاهان خوش‌یمن نبوده و حالا برانکو پس از اینکه هفته گذشته طلسم علیرضا منصوریان را شکست باید به دنبال شکستن این طلسم هم باشد.

سپاهان اصفهان

بازگشت امیر قلعه‌نویی به اصفهان و البته خریدهای بزرگ به این تیم کمک کرده است تا پس از اینکه در دو سه سال گذشته برای عدم سقوط تلاش می‌کردند، سرانجام در این فصل طعم مدعی بودن را یک‌بار دیگر بچشند و با گرفتن جشن هفتمین برد متوالی خانگی آماده قهرمانی در نیم فصل اول شوند. مهره‌های سپاهانی‌ها در این فصل به گونه‌ای هستند که شاید بیش از هر زمانی حداقل طی دو فصل اخیر، هواداران این تیم می‌توانند امیدوار باشند تا تیمشان در ال کلاسیکوی فوتبال ایران برنده باشد.

سپاهان که مانند پرسپولیس تنها تیم‌های بدون باخت این فصل لیگ برتر ایران تا هفته سیزدهم بوده‌اند بهترین خط حمله لیگ را دارد و همچنین کی‌روش استنلی آقای گل فعلی لیگ برتر ایران در ترکیب این تیم قرار دارد. البته روبرو شدن با بهترین خط دفاع سال‌های اخیر فوتبال ایران قطعاً دقایق سختی را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم خواهد زد و در این بازی است که آنها فرصت دارند تا برتری خط حمله خود را در جدال با سید جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده دو بازیکن سابقشان ثابت کنند.

پرسپولیس تهران

شاید کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که برانکو ایوانکوویچ با محرومیت از نقل و انتقالات و دستان خالی هم بتواند تیمش را در کورس مدعیان قرار دهد. پرسپولیس هم که مانند سپاهان برای قهرمانی در نیم‌فصل می‌جنگد در دو بازی آخر خود با برد زمین را ترک کرده و به دنبال این است که همچنان به روند شکست‌ناپذیر بودنش مقابل سپاهان ادامه دهد.

برانکو که به نظر می‌رسد در نیم فصل اول با توجه به محدودیتش در استفاده از بازیکن به بردهای حداقلی فکر کرده است. به غیر از دیدار هفته دوم مقابل فولاد که با پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس تمام شد، شش برد دیگر پرسپولیس با اختلاف یک گل و نتایج یک بر صفر و یا 2 بر یک رقم خورده تا نشان دهد تیم برانکو در نیم فصل اول اقتصادی‌تر از هر زمان دیگری فکر می‌کند و شاید همین نگاه هم باعث شود تا تساوی در این بازی هم برای برانکو نتیجه مطلوبی تلقی شود.

البته نباید فراموش کرد که نقطه اتکای برانکو به رغم محرومیت و مصدومیت برخی مهره‌های اصلی که آنها را طی فصل جاری در بالای جدول قرار داده، خط دفاع خوب آنهاست که در 317 دقیقه اخیر مسابقات لیگ برتر گل نخورده است و علاوه بر این 6 امتیاز آخر پرسپولیس با گلزنی مدافع آخر این تیم شجاع خلیل‌زاده به دست آمده است. دروازه پرسپولیس در این فصل تنها 4 بار باز شده و عبور از خط دفاع تیم برانکو برای هر مهاجمی در فوتبال آسیا می‌تواند کابوس باشد؛ کابوسی که برای خط آتش زهردار سپاهان هم می‌تواند وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار