مدیر آموزش وپرورش ایذه خبر داد:

برگزاری همایش بررسی و شناخت راهکارهای مقابله با خودکشی

ایذه(پانا) - مدیر آموزش وپرورش ایذه از برگزاری همایش بررسی و شناخت راهکارهای مقابله با خودکشی به همت کارشناسی امور بانوان و مجمع مشورتی بانوان  خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش بررسی و شناخت راهکارهای مقابله با خودکشی

فرهنگ محمودی ضمن اعلام این خبر، افزود: همایش بررسی و شناخت راهکارهای مقابله با خودکشی در روز چهارشنبه 14 آذرماه 97 ساعت 9 صبح در تالار رودکی به همت کارشناسی امور بانوان و مجمع مشورتی بانوان و با حضور معاونت مالی وپشتیبانی آموزش و پرورش، مدیران متوسطه دوره اول و دوم، مراقبین سلامت و رابطین امور بانوان برگزار گردید.

وی با اشاره به خودکشی اظهارکرد : خودکشی به عنوان اقدامی آگاهانه برای پایان دادن به زندگی خود ، از دیرباز در جوامع بشری وجود داشته و همواره مورد تحلیل و بررسی روانشناسان و جامعه شناسان قرار گرفته است . همه ی نوجوانان در دوره ای از زندگی خود احساس ناامیدی و درماندگی را تجربه می کنند ، همه ی نوجوانان و حتی بزرگسالان در زندگی دچار مشکل می شوند، اما تنها عده ی خاصی از افراد تنها راه حل موجود را خودکشی می دانند اینکه چرا وچگونه پاسخ به این سوال می تواند کمک بزرگی به افرادی که افکار خودکشی دارند کند و راهکارهای موثری برای پیشگیری از اقدام به خودکشی ارائه کند .خصوصیت مشترک مابین افرادی که اقدام به خودکشی می کنند ، داشتن این باور است که خودکشی تنها راه غلبه بر احساسات غیرقابل تحمل است . در تراژدی خودکشی ، آشفتگی و مشکلات عاطفی به حدی شدید می شود ، که فرد را در یافتن راه حل های مختلف حل مشکل ناتوان می سازد و ما با برگرازی این همایش ها به دنبال شناسایی این دانش آموزانوکمک به حل مشکلات آنها هستیم.

محمودی در پایان ضمن تشکر از معاونت پشتیانی و مالی و مجمع امور بانوان و مدرسین این همایش، گفت: برای حل مشکلات دانش آموزانی که به هر دلیلی دچار ناراحتی و ناامیدی و افسردگی هستند تعامل مدیران و مشاوران راهکاری عملی است و امیدوارم با تلاش مدیران گرامی این دانش آموزان هر چه سریعتر شناسایی شوند و به مراکز مشاوره معرفی شوند تا گامی عملی جهت رفع این مشکلات برداریم.چنانچه نوجوانان از پشتیبانی مورد نیاز برخوردار شوند، احساس مرتبط بودن با دیگران کنند، و درک بشوند، می‌توان به کاهش خودکشی در میانشان امیدوار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار