گرمابی مطرح کرد:

حذف یارانه نقدی ثروتمندان در لایحه بودجه سال ۹۸

تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید برای حذف یارانه نقدی ثروتمندان در لایحه بودجه سال آینده باید به توافق برسیم تا نتیجه مثبتی را به دنبال داشته باشد.

کد مطلب: ۸۷۶۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حذف یارانه نقدی ثروتمندان در لایحه بودجه سال ۹۸

حمید گرمابی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال 98، اظهار داشت: در اخرین دیدار حضوری با نوبخت نرخ دلار 5 هزار و 700 گفته شد، مشخص نیست که چرا آقای نوبخت عنوان کرده است که نرخ تسعیر ارز 14 میلیارددلار و دلار 4 هزار و 200 تومان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: شاید علت تغییر نرخ دلار در بودجه سال 98 و گرفتن چنین تصمیمی به آثار تورمی آن بر می گردد با این حال منطق این تصمیم را نمی دانم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص حذف یارانه نقدی ثروتمندان در سال آتی گفت: مدیت است صحبت هایی در زمینه حذف یارانه نقدی ثروتمندان صورت می گیرد، روش حذف یارانه باید با توافق انجام شود و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته نتیجه نهایی برای حذف یارانه ثروتمندان گرفته نشد، بیان داشت: حذف 45 هزار و 500 تومان از سبد خانوارهای ثروتمند تاثیری بر زندگی آنها ندارد، این ارقام برای آنها قابل توجه نیست با این حال دولت و مجلس در سال گذشته به تصمیم نهایی و قاطع برای این کار نرسیدند.

گرمابی در ادامه، با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 برای حذف یارانه نقدی ثروتمندان، گفت: سال گذشته پیشنهاد حذف یارانه نقدی ثروتمندان در لایحه بودجه سال 97 مطرح شد، اما اعضای کمیسیون به آن رای مثبت ندادند.

این نماینده مجلس توضیح داد: پیشنهاد این بود که یارانه نقدی به استان ها واگذار شود با این کار به عدم تمرکز در پایتخت کمک می شد، اما این نگرانی وجود دارد که آیا استان ها می توانند از عده این مسئولیت بر آیند یا خیر.

حذف 45 هزار و 500 تومان از سبد خانوارهای ثروتمند تاثیری بر زندگی آنها ندارد

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال 98 نیز حذف یارانه ثروتمندان مطرح است که مجدد پیشنهاد شده کار پرداخت و حذف یارانه نقدی با استان ها باشد، اعتبار آزاد شده از این حذف باید در اختیار یارانه بگیران دهک پایین قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این پذیرفته نیست اعتبار آزاد شده از حذف یارانه های ثروتمند هر استان برای امور عمومی و عمرانی هزینه شود، نظر ما این است که استان تنها مسئول توزیع و شناسایی ثروتمند باشد نه اینکه بودجه را برای کارهای عمرانی هزینه کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای کارهای عمرانی هر استان اعتباری در نظر گرفته می شود، هر چند که ممکن است اعتبار 100 درصد تخصیص داده نشود اما نظر قانون گذار این نبوده که اعتبار یارانه نقدی در محل عمرانی هزینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار