آیت‌الله حسینی بوشهری:

تلاش برای ارتقاء فرهنگ جوانان ارزشمند است/ معلم نقش کلیدی در آموزش دارد

قم(پانا)- امام جمعه قم گفت: تا زمانی که کاری موجب شود که فرهنگ جوانان ارتقا پیدا کند، برای آن‌ کار ارزش قائل هستیم.

کد مطلب: ۸۷۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ارتقاء فرهنگ جوانان ارزشمند است/ معلم نقش کلیدی در آموزش دارد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران علمی آموزشی اظهار کرد: اهمیت مسائل سیاسی و اقتصادی را نفی نمی‌کنیم، اما فرهنگ در همه جوامع نقش بارزی دارد و هر چه فرهنگ یک جامعه بالاتر باشد، وحدت در آن جامعه بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: نگاه جامعه به اقتصاد از فرهنگ منشا می‌گیرد و خودکفایی در جامعه ای رخ نمی‌دهد، مگر فرهنگ آن جامعه ارتقا پیدا کند، آموزش به عنوان یک پایه و اساس، فرهنگ را در یک جامعه شکل می‌دهد.
امام جمعه قم افزود: تا آموزشی نباشد، تربیتی وجود نخواهد داشت و آموزش از دوران کودکی شروع می‌شود، هر چه پایه‌های آموزش دقیق تر باشد، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به عوامل موثر در آموزش اظهار کرد: استاد، آموزش گیرنده و متن درسی در بحث آموزش نقش دارند، متن رابط بین معلم و شاگرد است و معلم نقش کلیدی در آموزش دارد.
وی ادامه داد: متن درسی همیشه در کنار شاگرد در خانه و مدرسه است و شاگرد بیش از آن که از معلم استفاده کند، از متن درسی کمک می‌گیرد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: کتاب‌های آموزشی می‌توانند زمینه رشد دانش آموز را فراهم کنند، عدم رعایت کپی رایت در زمینه چاپ به ناشران ضربه می‌زند و کارهای تجاری این گونه در واقع نوعی قلم شکستن است.
آیت‌الله حسینی بوشهری افراط و تفریط را از مشکلات در جامعه دانست و تصریح کرد: گاهی آن قدر در مدرسه سخت گیری می‌شود که دانش آموز از اسم مدرسه هم انزجار پیدا می‌کند که افراط است، گاهی هم می‌گوییم که دانش آموز نیازی به تکلیف ندارد و دانش آموز به تفریح بپردازد که تفریط است.
امام جمعه قم افزود: تا زمانی که کار کارشناسی دقیق بر روی تصمیمات انجام نشود و کارشناسان به نظر قاطع نرسند، سخنرانی‌ها و فضاسازی در جامعه، آسیب رسان است و چنین کارهای خطابه ای درست نیست، باید در فضای علمی و کارشناسی همه حرف‌ها چه موافق چه مخالف زده شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری نسل جوان را امیدهای آینده دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که کاری موجب شود که فرهنگ جوانان ارتقا پیدا کند، برای آن‌ کار ارزش قائل هستیم.
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار