در جلسه ستاد توسعه گردشگری قاینات مطرح شد:

تملک املاک مردم منطقه شهر قدیم قاین در دستور کار میراث فرهنگی استان

قاین (پانا) ـ مشکل اهالی منطقه شهر قدیم قاین با خرید کارشناسی املاک مردم حل می شود و برای این منظور اعتباراتی از سوی سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۸۷۶۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تملک املاک مردم منطقه شهر قدیم قاین در دستور کار میراث فرهنگی استان

جلسه ستاد توسعه گردشگری شهرستان قاین با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران بومی شهرستان برگزار شد .

درابتدای جلسه عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قاین با بیان این که شهرستان قاینات دارای یک منطقه گردشگری در منطقه بوذرجمهر در داخل شهر قاین و 4 طرح گردشگری در روستاهای روم،زول،بیهود و کارشک دارد گفت: طی سال های گذشته اعتبارات خوبی به این طرح ها اختصاص یافته است

وی زعفران قاینات را یک موضوع بسیار ویژه برای حضور گردشگران خارجی در شهرستان قاینات ذکر کرد و گفت: طی سه سال متوالی تورهای گردشگری از آلمان در ایام برداشت زعفران در شهرستان حضور داشته اند .

وی درادامه خواستار بررسی برخی از مشکلات پیش روی طرح های گردشگری در شهرستان شد.

درادامه جلسه دونفر از سرمایه گذاران در خصوص راه اندازی کارخانه تولید ظروف مسی و همچنین احداث هتل در قاین سخنانی را مطرح کردند.

پیراسته سرمایه گذار راه اندازی کارخانه تولید ظروف مسی در آرین شهر با تشریح بخشی ازاقدامات انجام شده و با بیان این که از مرداد امسال برای سرمایه گذاری در شهرستان اقدام کرده است و مدت مدیدی است که مسیر قاین -بیرجند و آرین شهر را برای اجرای طرح پیموده است خواستار همکاری بیشتر مسئولین استانی و شهرستانی در دریافت مجوزات مربوطه شدو گفت: در صورت اخذ مجوز و دریافت تسهیلات برابر درخواست انجام شده قادر است برای 40 نفر اشتغال زایی ایجاد کند.

احمدی یکی دیگر از سرمایه گذاران حاضر در جلسه نیز خواهان همکاری در خصوص راه اندازی هتل در شهرستان قاینات شد که شهرداری و شورای شهر از اعلام واگذاری زمین در یکی ازبهترین نقاط شهری را به این سرمایه گذار دادند و فرماندار نیز با بیان این که 50 درصد تخفیف برای اخذ پروانه به نامبرده داده خواهد شد خواستار اجرای طرح به گردشگری استان و پیگیری مجوزات مربوطه شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که دراین جلسه مطرح شد بحث مربوط به شهر قدیم قاین بود که براساس تماس تلفنی فرماندار با شریعتی معاونت میراث فرهنگی خراسان جنوبی وی اظهارداشت: براساس بازدید های انجام شده و حضور آقای لباف از کاوشگران منطقه و طی اظهارات وی ،امکان خیابان کشی و جدول گذاری با توجه به ثبت شهر قدیم قاین به عنوان آثار ملی وجود ندارد و اجرای جدول گذاری خلاف ضوابط است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها راه تملک املاک مردم با کاربری های مسکونی و تجاری و جهانگردی برابرکار کارشناسی شده است و اعتبار برای این موضوع نیز در نظر گرفته شده است ومشکل اهالی با خرید املاک به صورت کارشناسی شده حل می شود.

کریمی فرماندار قاین نیز خواستار برگزاری جلسه فوری با حضور آقای لباف و کارشناسان مربوطه در خصوص حل مشکل شهر قدیم قاین شد و گفت: باید هرچه سریعتر تکلیف این منطقه وساکنین محل مشخص شود.

فرماندار قاین درادامه از گردشگری به عنوان یک صنعت سبز وبهترین سرمایه گذاری نام بردوگفت: به دلایل متعددی از ظرفیت های گردشگری در کشور استفاده نشده است.

وی با اشاره به منطقه گردشگری بوذرجمهر قاین نیز خواستار پیگیری به جد مسئولین در خصوص طرح جامع و طرح تفصیلی منطقه شد و گفت: شهرداری باید هرچه سریعتر یک برنامه جامع وکاربردی برای منطقه ارائه دهد و کاربری هر منطقه را مشخص تا سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری رادارند حداقل کاربری محدوده را داشته باشند.

کریمی خواستار برگزاری جلسه ای با حضور مالکین شخصی منطقه شد و گفت: برای تعیین تکلیف اراضی شخصی باید نهایت همکاری بین مردم ومسئولین وجود داشته باشد.

عربی معاونت گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان نیز دراین جلسه نیز با بیان این که بریا منطقه گردشگری بوذجمهر اعتبارات بسیار خوبی از سوی میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است و زیرساختها در منطقه فراهم شده است گفت: برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی خطاب به سرمایه گذارای که قصداحداث هتل در شهرستان قاین راداشت گفت: حق شهرستان قاینات است که از یک مرکز رفاهی و اقامتی برخوردار باشدو طرح جامع هتل تهیه و به استان ارسال شود.

وی افزود: از هرگونه تلاش و کوششی برای اخذ مجوز احداث هتل در شهرستان دریغ نخواهد شد.

دراین جلسه شهردار و رئیس شورای شهر قاین نیز از اعلام همکاری با سرمایه گذار برای احداث هتل در شهرستان خبردادند.

قرائی با اشاره به هتل در حال احداث قاین در منطقه بوذرجمهر گفت: با توجه به این که مدت مدیدی از کلنگ زنی این هتل گذشته و پیشرفت زیادی نداشته است و قطعا فرسوده شده است لذا پیشنهاد شهرداری و شورای شهر میدان بار قدیم قاین بوده استواعلام همکاری با سرمایه گذار دراین منطقه را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار