مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس: حفاظت از تالاب های فارس وظیفه تمام دستگاه‌های بهره بردار است

شیراز (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، با اشاره به اینکه حفاظت از تالاب های فارس، وظیفه محیط زیست به تنهایی نیست، گفت: همانطور که بهره برداری از تالاب ها تنها در اختیار محیط زیست نیست حافظت از آنها نیز نیازمند یاری تمام بهره برداران است.

کد مطلب: ۸۷۶۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس: حفاظت از تالاب های فارس وظیفه تمام دستگاه‌های بهره بردار است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، نخستین کمیته تخصصی فرهنگی اجتماعی آموزشی پژوهشی ستاد حفاظت و احیای تالاب های فارس با حضور نمایندگانی از ادارات حفاظت محیط زیست فارس، آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس و سازمان جهاد کشاورزی در محل دفتر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس تشکیل شد.

در این نشست مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود تالاب‌های استان فارس و اظهار تاسف از خشکسالی های مکرر در سنوات گذشته بر ضرورت هم اندیشی و هم افزایی به منظور ارائه راهکارهای عملی و شیوه های موثر فرهنگ سازی و نیاز به پیگیری و مداومت در تشکیل کمیته های تخصصی آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

بتول معلم، اظهار داشت: دغدغه حفاظت از تالاب های فارس وظیفه محیط زیست به تنهایی نیست و تمام ذی نفعان باید برای احیای تالاب ها همت کنند.

این مقام مسوول ارائه اطلاعات دقیق از راهکارها و شیوه های فرهنگ سازی و آموزش به جوامع بومی حاشیه تالابی را ضروری برشمرده و از کلیه ادارات ذی نفع خواست تا برای صیانت از تالاب ها تمام توان خود را در حیطه وظایف سازمانی بکار گیرند.

وی معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری را جایگاه اصلی فرهنگ‌سازی و آموزش خوانده و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی جوامع بومی به منظور حفاظت و احیا ی تالاب ها اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار