افتتاح اولین مرکز تخصصی درمان اختلالات یادگیری و مرکز راهنمایی و مشاوره

تهران (پانا) -مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران گفت : مشاورین از این مراکز حمایت نمایند و به دلیل درگیر بودن با موضوع، مشاوران دغدغه زیادی دارند . ما باید امکانی فراهم نمائیم که این خدمات برای خانواده ها سهل الوصول باشد که تمامی دانش آموزان بتوانند به این مراکز مراجعه نمایند.

کد مطلب: ۸۷۶۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین مرکز تخصصی درمان اختلالات یادگیری و مرکز راهنمایی و مشاوره

اولین مرکز تخصصی درمان اختلالات یادگیری و مرکز راهنمایی و مشاوره دانش آموزی، منطقه 2 با حضور مدیرمنطقه ، بابلی رییس اداره مشاوره اداره کل ، موسوی رییس کلینیک و مرکز مشاوره توحید ، مدیران و مشاوران مدارس در کانون فرهنگی و تربیتی قدس افتتاح گردید.
این مرکز زیر نظر کارشناسی مشاوره آماده ارائه خدمات مشاوره ای به والدین ، همکاران و دانش آموزان می باشد.
قابل ذکر است در این مرکز : خدمات مشاوره ای ( برنامه ریزی تحصیلی ، انتخاب رشته تحصیلی ) برگزاری دوره های آموزش مهارت های زندگی ، درمان اختلالات و شخصیت و هوش ارائه می گردد.
میر شفیعی در جمع مشاوران گفت : یک مشاور، به فرد دارای مشکل کمک می کند تا ضمن شناخت مسایل و مشکلات خود ، را ه حل های احتمالی مشکل را ارائه دهد و سرانجام به حل آن بپردازد. مشاور به دانش و مهارت های زیادی نیاز دارد و چند خصیصه برای مشاوران اهمیت دارد: توانایی ایجاد رابطه صمیمانه ، پذیرش مسئولیت ، داشتن اهداف واقع بینانه که با تجزیه و تحلیل یافته ها، کاوش برای رسیدن به راه حل ها و پیشنهادات است.
وی افزود : مشاورین از این مراکز حمایت نمایند و به دلیل درگیر بودن با موضوع، مشاوران دغدغه زیادی دارند . ما باید امکانی فراهم نمائیم که این خدمات برای خانواده ها سهل الوصول باشد که تمامی دانش آموزان بتوانند به این مراکز مراجعه نمایند.
در پایان گفت : انشالله بتوانیم فضاهای مشاوره ای را افزایش دهیم و خدمات شایسته ای ارائه دهیم و با معرفی درست مشاوران و نقش مشاور به اولیا و دانش آموزان بتوانند از این خدمات استفاده بهینه ای داشته باشند.
ضمنا از زحمات معاونت پرورشی و کارشناسی مشاوره در خصوص راه اندازی این مرکز تشکر نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار