رشد ۷۱ درصدی اعتبار هزینه‌ای حمایت از پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری

تهران (پانا) - در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اعتبار هزینه‌ای حمایت از پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری و مراکز نوآوری از ۷۱ درصد رشد برخوردار شده است.

کد مطلب: ۸۷۶۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۷۱ درصدی اعتبار هزینه‌ای حمایت از پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری

به گزارش مرکز ‌اطلاع‌رسانی،‌ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در لایحه بودجه ۹۸ و در بخش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری، توجه ویژه‌ای به پژوهش به خصوص در حوزه نانو و بیوتکنولوژی و ارتقاء ۵ دانشگاه به تراز بین‌المللی شده است.
همچنین براساس(بند الف تبصره ۳) تامین یک میلیارد (۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) دلار از تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فن‌آوری با تضمین دولت و بازپرداخت آن، از محل اعتبارات بودجه عمومی صورت می‌گیرد.
۱۰ درصد از اعتبارات برنامه «پژوهش‌های کاربردی» دستگاه‌های اجرایی نیز به پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی (جزء ۲ بند هـ تبصره ۹) اختصاص می‌یابد.
بنا به این گزارش، امکان استفاده از اوراق مالی اسلامی برای تامین منابع مورد نیاز دانشگاه‌ها (تبصره ۵)، امکان بهره‌مندی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (بند و تبصره ۹)، امکان استفاده دانشگاه‌ها از منابع بودجه استانی (بند ز تبصره ۹)، اختصاص ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت برای حل مسائل و مشکلات مربوطه از طریق توافقنامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (بند ح تبصره ۹) از دیگر مفادی است که در بخش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری به آن پرداخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار