پاسخ جدید مهناز افشار به جنجال آمپول نالوکسان

تهران (پانا) – مهناز افشار بعد از جنجال هفته اخیر درباره توصیه یک آمپول، توضیحات تازه‌ای درباره این دارو و حمله‌هایی که علیه وی در فضای مجازی و رسانه‌ها شکل گرفت ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۷۶۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ جدید مهناز افشار به جنجال آمپول نالوکسان

طی هفته گذشته، مهناز افشار با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی آمپولی به نام نالوکسان را توصیه کرد که این دارو به منظور پیشگیری از مرگ در اثر سوء مصرف مواد مخدر اتجویز می‌شود. در پی آن برخی مسئولان وزارت بهداشت و برخی پزشکان به این حرکت واکنش نشان دادند و از افشار خواستند درباره موضوعاتی که تخصص ندارد از اظهارنظر پرهیز کند چراکه به گفته آنان، تزریق این آمپول می‌تواند کشنده باشد.

اخیرا این بازیگر با انتشار ویدئویی تازه به جنجال‌ ایجادشده و اظهارنظرهای مخالفان پاسخ داد. افشار در این ویدئو چنین گفت: «ماجرا از این قرار بود: بابت دغدغه‌ای که داشتم پیشنهاد بنیادی که سال‌ها در زمینه اعتیاد فعالیت می‌کند را پذیرفتم. موضوعات مربوط به آن دارو منابع موثقی از جمله سازمان جهانی بهداشت دارد. هر چه در آن ویدئو گفته شد را آن سازمان تایید می‌کند. من نه مصرف‌کننده، نه واردکننده و نه فروشنده هستم. حالا اگر وزارت بهداشت سازمان جهانی بهداشت را قبول ندارد موضوعی است که من نمی‌توانم به آن ورود کنم. من که کباب شدم؛ ولی چه خوب است که متخصصین و دلسوزان و کسانی که دغدغه دارند ورود کنند و به داد این خانواده‌ها برسند.»

افشار در ویدئوی اول خود گفت که سالانه 6 هزار جوان در اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند در حالی که با یک آمپول می‌شود از مرگ آنها جلوگیری کرد. نالوکسان، این آمپول ارزان است و بدون نسخه پزشک در داروخانه ها فروخته می‌شود.

چند روز بعد، این بازیگر در تازه‌ترین توئیت خود ادعا کرد که این دارو را داریوش اقبالی خواننده و بنیانگذار «بنیاد آینه» به او پیشنهاد کرده است. اقبالی سال‌هاست در بنیاد خود به فعالیت فرهنگی در پیشگیری و مقابله با اعتیاد مشغول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار