خوانش خانه مردم اثر لویی گی یو در رادیو تهران

تهران (پانا) - رمان خانه مردم اثر لویی گی یو، نویسنده فرانسوی، از امشب 17 تا پنجشنبه 22 آذر، در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می شود.

کد مطلب: ۸۷۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
خوانش  خانه مردم  اثر لویی گی یو  در رادیو تهران

این اثر با ترجمه هادی جامعی در انتشارات امیر کبیر منتشر شده است و موضوع آن درباره کارگرانی است که تصمیم می گیرند خانه ای به نام خانه مردم تشکیل دهند و مطالبات خود را از آن طریق مطرح کنند. لویی گی یو ( نویسنده مبارز فرانسوی ) در سال 1899 میلادی به دنیا آمد و در سال 1980 در گذشت. پدرش یک پینه دوز بود و برای همین، اغلب آثار او شخصیت هایی شبیه پدرش دارند که ضمن کارکردن، سعی می کنند آگاهی اجتماعی هم به دست آورند.

مهمترین آثار این نویسنده، خون سیاه، همراهان، نان رویاها، نبردهای از دست رفته و بازی حوصله نام دارند. آلبرکامو در مقدمه ای بر رمان خانه مردم اینطور نوشت: " هرگز نشد خانه مردم را بخوانم و از شدت تاثر، قلبم به سختی فشرده نشود. " این رمان در شش قسمت 20 دقیقه ای تنظیم رادیویی شده و با مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران روی آنتن می رود.

سردبیر برنامه کتاب شب محمدباقر رضایی، تهیه کننده بخش آثار خارجی محمود احمدی، صدابردار محسن فراهانی و راوی این رمان ساحل کریمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار