طرح 16 سناتور ایتالیایی برای ملزم‌سازی دولت این کشور به دفاع از برجام

تهران (پانا) - 16 سناتور ایتالیایی با ارائه طرحی از دولت این کشور خواستند در مجامع بین‌المللی از توافق هسته‌ای موسوم به برجام دفاع کند.

کد مطلب: ۸۷۶۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح 16 سناتور ایتالیایی برای ملزم‌سازی دولت این کشور به دفاع از برجام

16 سناتور ایتالیایی به ویژه رئیس کمیسیون خارجی سنای این کشور با ارائه طرحی در نشست عمومی این مجلس، از دولت ایتالیا خواستند که در مجامع بین المللی تلاش کند تا همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای حفظ برجام به اجرا گذاشته شود.

در طرح سناتورهای ایتالیایی آمده است: «ما از دولت می‌خواهیم که در مجامع اروپایی بانی و حامی هرگونه ابتکار عمل مفید از جمله به هنگام‌سازی دستورالعمل شماره 2271 مورخ 1996 موسوم به تدابیر مسدود کننده (قانون مسدود کننده اواخر دهه 1990 برای مقابله با تحریم‌های ثانویه آمریکا) باشد تا بتوان از شرکت‌های اروپایی که در ایران کار می‌کنند در برابر تحریم‌های آمریکا حداکثر محافظت را به اجرا گذارند.

دولت بررسی کند که کدامیک از معدود راه‌حل‌های عملی ممکن می‌تواند در حمایت از عملیات مالی و اقتصادی و تجاری شرکت‌های ایتالیایی فعال در ایران مورد استفاده قرار گیرد و یک یا چند بانک ایتالیایی را که با دلار کار نمی‌کنند و کمتر در معرض اقدامات تلافی‌جویانه مالی قرار دارند را شناسایی و با آن‌ها در همین زمینه به توافق برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار