معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی خبر داد :

افتتاح اولین دارالقرآن عشایری کشور در آذربایجان شرقی در هفته قرآن، عترت و نماز

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی از افتتاح اولین دارالقران عشایری کشور در دستگاه تعلیم و تربیت استان در هفته قرآن، عترت و نماز امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین دارالقرآن عشایری کشور در آذربایجان شرقی در هفته قرآن، عترت و نماز

طاهر علمی در پنجمین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش استان گفت: نسبت به آموزش دینی دانش آموزان در برابر خداوند، ائمه معصومین و خون شهدا و....مسئول هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطر نشان ساخت: نماز پرچم اسلام، نشانه مسلمانی و بزرگترین عامل تربیت انسان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به طرح اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم در مدارس اظهار کرد: این طرح امسال به شکل آزمایشی در 10 درصد مدارس اجرایی می شود تا آسیب شناسی شده و در گام های بعدی سایر دانش آموزان را نیز تحت پوشش قرار دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در طول سه سال گذشته بیش از 130 نماز خانه درون مدرسه ای در راستای ترویج فرهنگ نماز ایجاد شده است.

طاهرعلمی در پایان تصریح کرد: مرحله آموزشگاهی مسابقات با شرکت 350 هزار دانش آموز استان در هفته قرآن برگزار می شود.

قهرمانی فرد معاون پژوهش، برنامه ریزی ونیروی انسانی آموزش وپرورش استان در ادامه افزود: فرهنگ سازی اقامه نماز بایستی در دوران دبستان بعنوان زمان شکل گیری شخصیت دانش آموز صورت گیرد.

اکرمی معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان در ادامه اظهار داشت: سند تحول بنیادین میثاق ملی بوده و برنامه درس ملی زمان معینی برای اقامه نماز در نظر گرفته است.

صادق زاده در ادامه افزود: امسال اداره قرآن، عترت ونماز دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی رتبه نخست کشوری براساس ارزیابی وزارت کسب کرده است.

رئیس اداره قرآن آموزش وپرورش استان افزود: این طرح در سه مرحله، مرحله اول حفظ سوره‌های «ناس» تا آخز «زلزال» از یک مهر تا ۱۵مهرماه، حفظ سوره های «طارق» تا آخر «بینه» از ۱۶ آبان تا ۳۰ بهمن ماه و حفظ سوره‌های «نبا» تا آخر «بروج» از اول اسفند تا ۱۵اردیبهشت در مدارس اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار