در راستای هم فکری با مدیران کل بعد از انقلاب دستگاه تعلیم و تربیت؛

اولین نشست مشورتی مدیران کل ادوار گذشته و حال حاضرآموزش و پرورش استان برگزار شد

زنجان(پانا)- اولین نشست مشورتی مدیران کل ادوار گذشته و حال حاضرآموزش و پرورش استان در راستای هم فکری با مدیران کل بعد از انقلاب دستگاه تعلیم و تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست مشورتی مدیران کل ادوار گذشته و حال حاضرآموزش و پرورش استان برگزار شد

در این نشست مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور مدیران اسبق آموزش و پرورش ابراز داشت: ما نیازمند استفاده از تجارب غنی و ارزشمند صاحب نظران و فرهیختگان آموزش و پرورش هستیم تا در اداره امور این نهاد حساس و تاثیر گذار فرهنگی موفق باشیم.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که این جلسات ادامه دار بوده و از نظرات و پیشنهادات ارزشمند مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان به نحو شایسته استفاده نماییم.

در ادامه علی ذبیحیان مدیر سال های 1358 الی 1359 آموزش و پرورش استان با تشریح وضعیت این نهاد عظیم در اوایل انقلاب اسلامی و نقش و دخالت گسترده احزاب در آموزش و پرورش اظهار داشت: اکثریت احزاب به قصد اهداف سیاسی و جذب نیرو برای خود در امور این دستگاه دخالت می کردند و هیچ گونه نگاه آموزشی و پرورشی نداشتند.

وی افزود: با وجود چنین شرایطی در حوزه تعلیم و تربیت با درایت و رهنمودهای شهید رجایی وزیر وقت آموزش و پرورش توانستیم بر مشکلات غلبه نماییم.

در ادامه این نشست امیر نظری مدیر کل سال های 1388 الی 1392 آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه جهت استفاده از تجارب گذشتگان بیانات خود را در دو حوزه اقتصاد آموزش و پرورش و نیروی انسانی ارائه نمود.

در این راستا وی با اشاره به اینکه کم توجهی به اقتصاد آموزش و پرورش اکثر فعالیت های آن را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: بررسی گزارش های موجودحاکی از آن است که بودجه عمومی آموزش و پرورش کشور در ادوار مختلف با کسری روبه رو بوده، از لحاظ اقتصادی روز به روز ضعیف تر شده و در تنگنای مالی قرار گرفته است.

مدیر کل اسبق آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر لزوم بهبود وضعیت مالی و اعتباری این دستگاه فرهنگی ابراز داشت: باید به هرطریق ممکن برنامه ریزی شود تا حداقل بودجه سالیان گذشته آموزش و پرورش احیا شود و این نهاد از وضعیت فعلی خارج گردد.

نظری اصلی ترین و گران بهاترین سرمایه ی آموزش و پرورش را، نیروی انسانی دانست و گفت: آموزش و پرورش باید دارای یک اتاق فکر قوی بوده و بتواند چالش کمبود و مازاد نیروی انسانی را مدیریت نماید و در این خصوص با افق دید بلند مدت حرکت کند.

امیر نظری در پایان سخنان خود افزود: یکی از راهکارهای بسیار مهم در این خصوص اجرای نظام رتبه بندی معلمان مطابق آن چه در سند تحول بنیادین آورده شده است، می باشد که با اجرای آن معلم، نه به عنوان یک کارمند بلکه در رده ی استاد دانشگاه و هیات علمی قرار می گیرد که این امر می تواند هم منزلت و هم معیشت معلمان و آموزش و پرورش را بهبود ببخشد.

گفتنی است در پایان این نشست، با اهدا لوح تقدیر توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان از حضور گرم و صمیمی مدیران اسبق قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار