تهیه نقشه کاداستر برای مراتع و جنگل های کشور یک ضرورت است

کاشان (پانا) - رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تهیه نقشه کاداستر برای مراتع و جنگل های کشور یک ضرورت است که تا کنون برای 32 میلیون هکتار از زمین های منابع طبیعی نقشه کاداستر تهیه شده است.

کد مطلب: ۸۷۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تهیه نقشه کاداستر برای مراتع و جنگل های کشور یک ضرورت است

خلیل آقایی در جشن کشت بادام کوهی در مناطق کوهستانی کاشان گفت: عرصه های مرتعی کشور برای کشت بادام کوهی مستعد است که هفت سال بعد از کاشت به محصول و ثمردهی می رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هر کیلو گرم بذر این محصول بین 120 تا 140 هزار ریال است که پس از برداشت و فرآوری به مبلغ 600 هزار ریال به فروش می رسد .

وی افزود: بذر بادام کوهی اثر مثبتی برای حفاظت خاک، جلوگیری از روان آبها و پوشش های گیاهی دارد که با باران اندک هم می تواند رشد کند . سطح زیر کشت این گونه گیاهی در کشور مشخص نیست اما به طور تقریبی 150 تا 200 هزار هکتار مرتع زیر کشت بادام کوهی داریم .

آقایی تصریح کرد: بادام کوهی از جمله محصولاتی است که با برخورداری از روغنی بسیار با ارزش در تولید فرآورده های صنعتی مانند اسانس، مواد دارویی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان نیز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ، حفظ توانمندی های بالای محیط زیست و منابع طبیعی ، افزایش سرانه جنگلی، فضای سبز و باغ بذر است که در مرتع های روستاهای نابر، اسحاق آباد، چنار، سادیان و برزآباد اجرا شد.
محمد مهدی شریفی اظهار کرد: بادام کوهی در برابر آب و هوای گرم و خشک مقاوم بوده و با ریشه ای که در عمق زمین می گستراند، از فرسایش خاک جلوگیری می کند .
وی تاکید کرد: این گونه گیاهی، برای مهار روان آب ها و سیلاب ها اثرگذار است و کشت آن با ایجاد چرخه زیستی فعال‌تر و تقویت زیستگاه های موجود شرایط مناسب‌تری را برای حفاظت از سایر گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه ایجاد کند .
شریفی گفت:مساحت عرصه های منابع طبیعی کاشان 375 هزار هکتار است که 75 درصد وسعت این شهرستان را شامل می شود که 182 هزار هکتار مرتع ییلاقی و 178 هزار هکتار مرتع قشلاقی است.

نخستین جشنواره کشت بادام کوهی در کوهستانهای جنوب غربی کاشان در بخش برزک و نیاسر با حضور خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از شهروندان داوطلب دوستدار محیط زیست برگزارشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار