رئیس کل داگستری آذربایجان غربی:

۶۲۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند

ارومیه (پانا)- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از ثبت نام ۶۲۰ هزار نفر از مردم استان در سامانه ثنا خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۶۲۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند

علی اکبر گروسی درآیین افتتاحیه یک واحد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ارومیه بابیان اینکه انجام و اقدام به دادرسی الکترونیکی و توسعه فناوری ازجمله برنامه های مهم دستگاه قضایی استان است و اقدامات خوبی در راستای توسعه دفاتر حدمات الکترونیک در استان صورت گرفته است افزود: نوع و چگونگی خدمات ارائه شده توسط دستگاه قضایی نسبت به دهه گذشته کاملا متحول شده است چرا که اگر با روش های سنتی به مراجعات رسیدگی می کردیم نیرو و امکانات دستگاه قضا پاسخگوی نیاز مردم نبود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۲۰ هزار نفر در سامانه ثنا( سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی) ثبت نام کرده اند افزود: این افراد در صورت مراجعه به دستگاه قضایی با خدمات با کیفیت تر و سرعت بهتر و نیز کم ترین هزینه ممکن بهره مند خواهند بود.

گروسی ورود فناوری های نوین در عرصه دستگاه قضا را گامی مثبت در راستای تحول در نظام رسیدگی به مراجعات و پرونده های قضایی دانست و تصریح کرد: گسترش و توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مزایای زیادی نظیر دسترسی آسان مردم به خدمات قضائی بدون مراجعه حضوری، صرفه جویی در هزینه های مردم و دستگاه قضایی، کوتاه شدن فرایند دادرسی، کاهش آسیب هایی نظیر گم شدن پرونده ها، جعل و کارچاق کنی خواهد داشت.

وی در خصوص عملکرد استان در حوزه توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی گفت: آذربایجان غربی در حوزه توسعه این دفاتر جز استان های سرامد کشور است و در حوزه صدور ابلاغ الکترونیکی نیز جز ۵ استان اول هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر ۵ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ارومیه فعال است و در نظر داریم از سال آینده ۳۲ دفتر دیگر نیز به تعداد دفاتر استان بیافزاییم تا بتوانیم نیاز مردم استان به خدمات الکترونیک قضایی را به طور کامل رفع کنیم.

وی افزود: در حال حاضر خدمات بسیاری نظیر ثبت داد خواست، ثبت لوایح، صدور ابلاغیه، اخطاریه و امورات مرتبط با دیوان عدالت اداری در این سیستم انجام می شود ودر آینده نزدیک شاهد ارائه خدماتی نظیر ثبت شکایت مردم در این دفاتر خواهیم بود.

گروسی با بیان اینکه بیشترین منشأ اطاله دادرسی ها در ابلاغ های دادرسی بود افزود: امروز با الکترونیکی شدن ابلاغ ها فرایند رسیدگی به دادرسی ها بسیار سهل و اصولی تر شده است.

قلیزاده معاونت آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد:ماهیانه ۲۰ هزار خدمت اعم از تجدید نظرخواهی، ثبت داد خواست، دادخواهی، دیوان عدالت اداری، فرجام خواهی، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک استان ثبت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار