همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه روحانی شهید محمد صادق جهان سپاس

ارومیه (پانا)- گوشه‌ای از زندگی نامه روحانی شهید محمد صادق جهان سپاس یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

کد مطلب: ۸۷۶۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
زندگی‌نامه روحانی شهید محمد صادق جهان سپاس

حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.


شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی روحانی شهید محمد صادق جهان سپاس یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

روحانی شهید محمد صادق جهان سپاس سال ۱۳۴۲ در مهد دلیران ارومیه چشم به جهان گشود. از دوران دبیرستان به صف مبارزان علیه نظام پهلوی پیوست. با عشق و علاقه‌ای که به روحانیت داشت بعد از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه تبریز شد و پس از چند ماه به حوزه علمیه قم هجرت نمود. خود سازی و شب زنده داری جزو برنامه شهید در مبارزه با نفس بود و به (حاسبوا قبل ان تحاسبوا) عمل می‌کرد. هر روز گناهی را که به گمان خودش مرتکب شده بود یادداشت می‌کرد تا جبران کند.


اوکه شوق شهادت دل و جانش را پر کرده بود احساس می‌کرد که در گذرگاه عمر به سر منزل نهایی رسیده استو وعده دیدار نزدیک است بعد از سوختن پر و بال در طواف شمع، سرانجام در اخرین روز دی ماه سال ۱۳۶۵ با تبسمی ملکوتی پیام سرخ ارجعی را لبیک گفت و با ضمیری ارام و خاطری فارغ چشم از جهان خاکی فرو بست و دیده برافلاک گشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار