مسئول روابط عمومی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند  خبر داد:

نگهداری و آموزش 400معلول جسمی و ذهنی

بیرجند (پانا)- مسئول روابط عمومی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با اشاره به آموزش و نگهداری 400 معلول در این مرکز گفت:آموزش این افراد در 4 بخش صورت می گیرد.

کد مطلب: ۸۷۶۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نگهداری و آموزش 400معلول جسمی و ذهنی

علیرضا سالارفرد مدیر روابط عمومی توانبخشی حضرت علی اکبر بیرجند صبح امروز در حاشیه بازدید مربیان و اعضاء پیشتاز سازمان دانش آموزی استان خراسان جنوبی از این مرکز گفت:این مرکز از سال 1376 تاسیس شده است که در حال حاضر در آن 400 معلول نگهداری می شوند وتحت آموزش قرار می گیرند.

سالارفرد ادامه داد: این خدمات در4 بخش تولیدی حمایتی، برادران ، خواهران و سالمندان خانه امید ارائه می شود که در بخش شبانه روزی برادران 180 نفر و در بخش خواهران 110 نفر نگهداری می شوند.

مسئول روابط عمومی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند از نگهداری 40 سالمند در خانه امید این مرکز خبر داد و افزود: این بخش در سال 97 به بهره داری رسیده است و ظرفیت نگهداری 100 سالمند را داراست.

وی بیان کرد: در این موسسه 8 کارگاه حرفه آموزی و3کارگاه تولیدی حمایتی برای مددجویان دارای آی کیوی بالای 45 وجود دارد و در برخی هنرها مثل خیاطی هم؛ این مرکز آماده قبول سفارشات مردمی و ادارات است.

سالارفرد ادامه داد: هزینه نگه داری هر معلول در ماه دومیلیون تومان است که 30درصد از این هزینه ها را یارانه بهزیستی تامین می کند و بقیه آن توسط خیرین و مردم کمک می شود و کمک های مردمی اصلی ترین منبع تامین هزینه ها است.

وی درادامه گفت : درمجموع به طور روزانه هزینه این موسسه 18میلیون تومان است که این رقم سال گذشته حدود دوازده میلیون و پانصد بوده است که نسبت به سال گذشته باتوجه به شرایط موجود افزایش داشته است.

سالارفرد در ادامه با اشاره به طبخ 1500 پرس غذا در هر وعده برای کارکنان و معلولین این مرکز گفت: در ایام محرم و مناسبت ها ، از سوی حسینیه ها، مساجد و ... به این مجموعه کمک می شود.

مسئول روابط عمومی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند در پایان اظهار کرد: با توجه به استقرار مراکز کلینیک توانبخشی ، در روزهای سه شنبه آزمایشات و معاینات معلولین به طور رایگان صورت می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار