تکاب به بزرگراه زنجان- تهران متصل می‌شود

ارومیه(پانا)-مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: جاده دسترسی جدیدی از طرف شهر دندی به بزرگراه زنجان- تهران تعریف شده که جاده تکاب را مستقیم به این بزرگراه وصل می‌کند.

کد مطلب: ۸۷۶۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تکاب به بزرگراه زنجان- تهران متصل می‌شود

ابراهیم مبارک قدم درباره اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر حوزه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: از سال 95 تاکنون در محور میاندوآب-شاهین دژ-تکاب 21 کیلومتر از این محور تعریض شده و 25 کیلومتر از جاده نیز روکش شده است.

وی افزود: در همین مسیر 18 کیلومتر در قطعه میاندوآب- شاهین‌دژ، از سمت شاهین‌دژ و 7 کیلومتر از جاده تکاب به شاهین‌دژ نیز روکش شده است که اعتبار روکش بقیه قسمت‌ها تصویب شده و بخشی از این اعتبار نیز تخصیص داده‌شده است که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اداره کل راه و شهرسازی اقدامات بعدی را انجام می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: یک اتفاق خوب در حوزه جاده‌های تکاب افتاده که به موجبان راه دسترسی جدیدی از طرف شهر"دندی" به بزرگراه زنجان- تهران تعریف شده بنابراین جاده تکاب را مستقیم به این بزرگراه وصل می‌کند و در سال گذشته پیگیری‌های لازمان نیز انجام شده است.

مبارک قدم با اشاره به اهمیت جاده منتهی به میراث جهانی تخت سلیمان اظهار داشت: محور تخت سلیمان -تکاب از لحاظ گردشگری و صنعت معدن بسیار حائز اهمیت است ولی راه ارتباطی آن یک راه فرعی است بنابراین سال گذشته یک تفاهم نامه با شرکت ایمیدرو وابسته به صنعت و معدن امضا شد تا حد فاصل بین جاده تکاب دندی به طول 80 کیلومتر طی سه سال بهسازی شود.

وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد نیمی از اعتبار مورد نیاز این محور را شرکت ایمیدرو پرداخت کند و نیم دیگر آن را وزارت راه و شهرسازی پرداخت کند.

مبارک قدم افزود: مراحل اداری این تفاهم‌نامه طی شده و ابلاغ اعتباری به اداره کل راه و شهرسازی نیز انجام شده است بنابراین این اداره کل مطالعات مسیر را آغاز کرده و امسال مطالعات فاز یک و دو به اتمام رسیده است.

به گفته وی مدارک مطالعات این مسیر در شرکت ساخت مورد تأیید قرار گرفت و هم اکنون در مرحله مناقصه انتخاب پیمانکار مناسب است.

وی اظهار داشت: یک شریان جدید جاده‌ای نیز در جنوب استان تعریف شده که علاوه بر توسعه در منطقه تکاب- شاهین دژ، یک راه دسترسی از مرکز کشور به سمت مجموعه تاریخی تخت سلیمان و معادن این منطقه ایجاد می‌کند اما از آنجایی که راه‌های فرعی آسیب پذیرتر از راه‌های اصلی هستند بنابراین در جلسه شورای اداری که در ابتدای امسال در شهرستان تکاب برگزار شد مقرر شد که دو کار در حوزه شهرستان تکاب انجام شود نخست اینکه پیگیری افزایش اعتبارات محور انجام شود و دوم تخصیص اعتبار برای روکش آسفالت جاده تکاب شاهین دژ نیز به انجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور نیز صحبت‌های در این راستا انجام شده که اگر حداقل بخشی از اعتباراتی که اداره کل پیشنهاد داده مصوب شود می‌توان بخشی از این محور به ویژه محور شاهین‌دژ_تکاب که 85 کیلومتر طول دارد را آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار