مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

اجرای سند تحول بنیادین، مهم ترین تکلیف قانونی وزارت آموزش و پرورش است

همدان (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه، مهم ترین تکلیف قانونی وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۷۶۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سند تحول بنیادین، مهم ترین تکلیف قانونی وزارت آموزش و پرورش است

عباس سلطانیان در گردهمایی معاونین و کارشناس مسوولان متوسطه دوم نواحی، شهرستان ها و مناطق استان همدان با بیان این مطلب، اظهار کرد: طبق فصل هشتم سند تحول، وزارت آموزش و پرورش مسوول نهادینه سازی و اجرای این سند است.

سلطانیان افزود: دستگاه تعلیم و تربیت با بسیج همه امکانات، تربیت و به کارگیری نیروی انسانی توانمند و تدارک برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گام های مهمی برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین برداشته است.

وی ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی را با اهمیت خواندند و تصریح کرد: مردم و همه دستگاه های اجرایی باید در این امر خطیر و حاکمیتی فعالانه مشارکت کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست ها، اولویت ها و راهبردهای عملیاتی معاونت آموزش متوسطه، خاطرنشان کرد: اجرای متوازن سند تحول بنیادین، کاهش تمرکز و تصدی گری، واگذاری اختیارات و مسئولیت ها به مدیران صف به ویژه مدارس، توسعه مشارکت ها و ارتقای نقش خانواده ها در تعلیم و تربیت، استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره وری از جمله اولویت های این معاونت است.

سلطانیان تقویت گروه های آموزشی، پژوهش سراهای دانش آموزی، دبیرخانه های راهبری دروس، مسابقات علمی و آموزشی و جشنواره های مختلف را زمینه ساز بهبود کیفیت در آموزش و پرورش دانست و گفت: با برنامه ریزی مناسب و به موقع باید از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان بهره گیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار