معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی: فعالیت های گروهی جایگزین سنجش فردی می شوند

فوق برنامه ها جزئی از برنامه درسی هستند

میانه (پانا)- معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی بر جایگزینی فعالیت های گروهی به جای سنجش رقابت های فردی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی:  فعالیت های گروهی جایگزین سنجش  فردی می شوند

عاشور اکرمی در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش متوسطه منطقه میانه با تشکر از تلاش مدیران محترم مدارس منطقه مسلط بودن به محتوای سند تحول بنیادین را یکی از لازمه های مدیران عنوان و خواستار اجرای تمامی برنامه ها در راستای اجرای این سند شد.

وی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین در نظام آموزشی، بر تغییر نگرش مدیران در حوزه خانواده ، دانش آموز و روشهای یادگیری و یاد دهی تاکید کرد و گفت: برنامه محوری؛ مهمترین رویکرد مدیریت آموزشگاهی است و مکان یادگیری منحصر به کلاس درس نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید به عنوان رهبران آموزشی در مدارس باشند ، اجرای طرح همیار معلم را بسیار مهم قلمداد کرد.

معاون آموزش متوسطه استان با اشاره به مشارکت دانش آموزان در ساخت دانش، اجرای طرح همیار معلم را در این راستا مفید دانست و افزود: برنامه ویژه مدارس جزئی از برنامه درسی است.

اکرمی طرح ایران مهارت را در راستای تقویت درس ملی دانست و گفت : طرح ایران مهارت در قالب فوق برنامه درسی و داوطلبانه اجرا می شود.

وی بر جایگزینی فعالیت های گروهی به جای سنجش رقابت های فردی تاکید کرد و افزود :تغییر نگرش اولیا در راستای سند تحول بنیادین و با آموزش اتفاق خواهد افتاد و باید برای توسعه حرفه ای مدیران، معلمان، خانواده ها و دانش آموزان برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح تعالی مدیریت، تمامی مفاد این طرح را در راستای کیفیت بخشی عنوان و بر حمایت از نوآوری ها و خلاقیت ها تاکید کرد و گفت: انجمن های علمی و پژوهشی در مدارس فعال شود و با توجه به ظرفیت تجهیرات تکنولوژی نانو در منطقه خواستار ترویج این تکنولوژی در بین دانش آموزان شد.

جذب بالای ۴۰ درصدی دانش آموزان میانه در رشته های فنکا

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه ضمن تشکر از حضور همکاران ارزیاب در منطقه به توزیع متوازن مناسب رشته های تحصیلی بویژه فنکا، رشد عملکرد سرگروه های درسی و درصد قبولی متوسطه دوره دوم اشاره و از اجرای جلسات متعدد در راستای اجرای طرح ایران مهارت ، از تبیین اهداف و نحوه اجرای آن برای مدارس منطقه خبر داد.

یوسف ساجدی فر با اشاره به جذب بالای ۴۰ درصدی دانش آموزان در رشته های فنکا ، بر پوشش حداکثری بازماندگان تحصیلی در سالتحصیلی جدید تاکید کرد و افزود : تجهیز امکانات آموزشی و رفاهی هنرستان ها را یکی از پتانسیل های جذب دانش آموزان روستایی برای تحصیل است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه با اشاره به کسب رتبه برتر پروژه مهر 97 در استان ، از برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور سرگروه های درسی در طول سالتحصیلی خبر داد و گفت: امسال کارگاه های متعددی در جهت توانمند سازی مدیران و معاونین مدارس برگزار شده است.

ساجدی فر یکی از اولویت های مدیریت منطقه را حضور شورای معاونین منطقه در شورای دبیران مدارس دانست و گفت: پاسخگویی به موقع شکایات و درخواست های اولیا و دانش آموزان، تکریم ارباب رجوع، افزایش منزلت اجتماعی همکاران، برنامه محور کردن تمامی فعالیت ها، افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی دانش آموزان همواره مهمترین دغدغه منطقه بوده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه با اشاره به هوشمندسازی مدارس منطقه در قالب سخت افزاری و نرم افزاری و استفاده صد در صدی از ظرفیت های سامانه همگام از قرار گیری 65 مدرسه منطقه در بین مدارس برتر کشور در این سامانه خبر داد.

لازم به ذکر است در حاشیه برنامه بازدید کارشناسان استانی اکرمی معاون آموزش متوسطه استان از روند پیشرفت پروژه های استخر شنای دانش آموزی و دبیرستان بوعلی سینا بازدید کرد و با حضور در منزل همکار بازنشسته علی سیرانی به پاس 50 سال تدریس صادقانه تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار