در نشست شورای اداری سمنان

رئیس جمهوری: آمریکا به دلیل ناتوانی در رسیدن به هدف‌های منطقه‌ای به تحریم ایران رو آورده است

سمنان (پانا) - رئیس‌جمهوری تاکید کرد: آمریکایی ها نتوانستند در لبنان، یمن عراق و افغانستان به هدفشان برسند و در منطقه سرشکسته شده اند.

کد مطلب: ۸۷۶۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جمهوری: آمریکا به دلیل ناتوانی در رسیدن به هدف‌های منطقه‌ای به تحریم ایران رو آورده است

حسن روحانی در آخرین روز سفر کاری خود به استان سمنان در نشست شورای اداری استان گفت: آمریکا نتوانسته است به هدف‌هایش برسد و اکنون به تحریم ایران رو آورده است.

وی افزود: آمریکا در زمان جنگ هیچ کاری نتوانست انجام دهد و ملت ایران با ایستادگی به پیروزی رسید در حالی که در هشت سال جنگ تحمیلی سخت‌ترین ضربات به شهرهای دزفول و اهواز وارد شد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم اکنون سر فرود آوریم و با آمریکا مذاکره کنیم اما اگر با دولت آمریکا مذاکره کنیم، ایران دیگر ایران با اراده و مستقل نیست.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نباید به اعتماد مردم خیانت کنیم؛ مردم ایران و استان سمنان خوب، شریف، نوع‌دوست، متحد، متدین و وفادار به نظام و همه در کنار هم هستند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم به مردم ما خسارت وارد شود، وقتی رئیس دولت به مردم قول می‌دهد، اعتماد دولت به مردم مهم است، وقتی امکانات ما کافی نیست، قول نامعقول نمی‌دهیم و تنها قولی را اعلام می‌کنم که عملی باشد.

روحانی با عنوان این مطلب که باید شکرگزار خداوند باشیم و دست به دست هم دهیم و به هم کمک کنیم تا مشکلات رفع شود، افزود: در پروژه جاده حرم به حرم باید سرعت بیشتری اعمال شود، چون سالانه 15 تا 20 میلیون نفر از این جاده استفاده می‌کنند و این پروژه اهمیت دارد.

تلاش دولت بر عدم گرانی بیشتر کالاهای اساسی است

رئیس‌جمهور همچنین با ابراز اینکه مسئولانی هستند که دلسوزانه برای مردم برنامه دارند و حداقل روزی ۱۲ تا ۱۳ ساعت کار می‌کنند تا مشکلات رفع شود، افزود: همه مسئولان در حال تلاش هستند، البته ما می‌پذیریم که خیلی از مشکلات باقی‌مانده و باید آن را حل کنیم، تلاش ما بر این است که نگذاریم کالاهای اساسی گران‌تر شود و با همین قیمت که امسال وارد می‌شود با همین قیمت وارد شود، بخش‌هایی که در داخل تولید می‌شود نیز دولت حمایت می‌کند تا کالاهای موردنیاز مردم در دسترسشان قرار گیرد.

روحانی گفت: دولت به‌تنهایی اما قادر نیست بدون حمایت مردم و کمک آن‌ها مشکلات را رفع کند لذا همه باید دست‌به‌دست دهیم، بیان کرد: ما متأسفانه بروکراسی خوبی نداریم بسیاری از مردم در ادارات معطل می‌شوند.

وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ طرحی نبوده که برای سفرها تولید کنیم تمام پروژه‌های تصویب‌شده مجلس که بعضاً اجرایی شده بودند نیز اولویت‌دار هستند و برخی پروژه‌ها که در پروسه اداری گیر افتاده را وقت بیشتری می‌گذاریم، مانند انتقال آب به مرکز این امر پیچ اداری خاصی داشت که وقت گذاشتیم و این امر را رفع کردیم و این امر حسن سفر استانی است که رئیس‌جمهور مجبور می‌شود ساعت‌ها وقت بگذارد تا موضوعی حل شود، ما در سفر استانی چیزی را خلق نمی‌کنیم و تنها تلاش می‌کنیم به آن استان توجه داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای سال آینده طوری بودجه‌ریزی کرده‌ایم که مشکلات مردم درباره معیشت رفع شود، اضافه کرد: برای ما سخت است که مجلس شورای اسلامی الزام کرده تا بودجه را نیمه آذرماه تحویل دهیم؛ اما به‌هرحال آنها نماینده هستند و ما حرفی نداریم.

روحانی با عنوان این مطلب که بودجه سال ۹۸ اما درعین‌حال آماده‌شده است و دو هفته آینده به مجلس داده می‌شود، تأکید کرد: فشار بر روی اقشار وجود دارد و ما این امر را می‌دانیم و در راستای رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم.

جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیا هستیم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بنزین لیتری یک‌هزار تومان در کدام کشور عرضه می‌شود، گفت: در سایر کشورها حتی ترکیه و افغانستان بنزین لیتری 6 و 10 هزار تومان است. درست است که مردم می‌گویند تورم و گرانی وجود دارد؛ اما در زمینه کالاهای اساسی مانند برق، آب، انرژی و ... ایران جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیا است.

روحانی با بیان این نکته که در بخش آموزش و بهداشت و درمان جزو ارزان‌ترین کشورها هستیم، اما برخی فقط مشکلات را می‌گویند که کالاها گران شده است، گفت: ما می‌فهمیم که مردم مشکل دارند و باید دست‌ به‌ دست هم دهیم و مشکلات را رفع کنیم؛ اما باید بپذیریم که جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم باید تهدید و مشکل ها را تبدیل به فرصت کنیم، این کار آسانی نیست، تهدید را تبدیل به فرصت کردن از پیچیده ترین کارهای دنیاست، اما به اعتقاد من ملت ایران می تواند این کار را انجام دهند.

رئیس‌جمهوری افزود: ملت ایران می تواند کار دیگری انجام دهد و پاسخ مثبت به آمریکا بدهد، اما در این صورت دیگر خبری از استقلال، عزت، مردم سالاری و ایران با عظمت نیست، تحریم ها برداشته می شود، آمریکایی ها هم این را از خدا می خواهند و هر روز برای ما پیام می دهند که مذاکره کنیم، اما ملت ما به دنبال حفظ استقلال خویش است.

روحانی ادامه داد: ملت ما در طول نهضت اسلامی تمام توان خود را برای استقلال خویش به کار برد، از سال 1332 که دولت مردمی این سرزمین توسط آمریکایی ها سرنگون شد و حکومت دست نشانده در راس امور قرار گرفت، هر روز مردم دنبال فرصت بودند که پاسخ این اقدام آمریکا را بدهند و این پاسخ را در 22 بهمن 57 و درجریان پیروزی انقلاب اسلامی دادند.

وی با عنوان این مطلب که مردم بدانند من به عنوان رئیس جمهور در طول خدمتم در 5 سال به هیچ وجه نگفتم فلان مدیر را جایی بگذار و فلان پست را به او بده، تصریح کرد: دولت به تنهایی هیچ وقت حاضر نیست بدون حمایت و کمک مردم مشکلات را حل نکند. دولت فقط رئیس جمهور نیست، همه و همه دولت هستند، کارگران کارمندان، مسئولان لشکری...

رئیس جمهور بیان داشت: ما در اجرای برنامه ها نسبت به استان های دیگر عقب هستیم و باید این جبران شود و تصمیمات این سفر در خصوص پروژه ها باید به طور کامل پیگیری و به جد مخصوصا نمایندگان محترم دنبال آن باشند. ما نباید به اعتماد مردم خیانت کنیم زیرا مردم ما بسیار معصوم و نجیب هستند.

روحانی گفت: در این استان داشتن عالم فاضلی همانند آقای شاهچراغی نعمتی برای این استان است، باید قدر این عالم را مردم استان بدانند و از رهنمود های نماینده ولی فقیه در استان استفاده کنند.

وی افزود: در این استان پتانسیل بسیار خوبی وجود دارد و باید به فعلیت درآید. استان سمنان استانی است که می تواند یزد اصفهان و جنوب ایران را به شمال ایران متصل کند. این استان از لحاظ ارتباطی بسیار مفید و موثر است مانند جاده اینچه برون به شهرستان گرمسار.

به گزارش پانا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است، در این سفر 434 طرح به ارزش سه هزار و 190 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان سمنان افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار