بمنظور تشریح اهداف وبرنامه های حوزه معاونتهای پرورشی وفرهنگی و تربیت بدنی و سلامت؛

کارگاه توانمند سازی ویژه معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق19 گانه استان اردبیل درمشهدمقدس برگزارشد

اردبیل (پانا) - کارگاه توانمند سازی با روسای ادارات حوزه پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش و معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق19 گانه استان اردبیل در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه توانمند سازی ویژه معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق19 گانه  استان اردبیل درمشهدمقدس برگزارشد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان در این کارگاه با اشاره به بحث استعدادیابی در حوزه تربیت بدنی اظهار داشت: استعدادیابی دانش آموزان در سطح مدارس در عین ضرورت از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و برای همکاران اداری مسوولیت آور است .

منصور صاحب تصریح کرد: در این زمینه ورود افراد غیر مسوول به مدارس تحت عناوین مختلف و بدون اخذ مجوزهای لازم غیر قانونی است و کارشناسان و مدیران مدارس بایستی دقت نظر کافی در این زمینه داشته باشند .

وی بیان داشت: همه همکاران و کارشناسان حوزه تربیت بدنی بایستی سند تحول بنیادین را مورد مطالعه قرار داده و قبل از برگزاری هرگونه دوره آموزشی در این خصوص، با آمادگی کافی و مطالعه این سند در جلسات استانی و کشوری حضور یابند .

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: برگزاری جلسات توجیهی در این زمینه کمک خوبی به شناخت همکاران از بالاترین سند آموزش و پرورش خواهد داشت .

صاحب خاطر نشان ساخت: مدیران و روسا و معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق بایستی در جلسات مرتبط با آسیب های اجتماعی به ویژه بحث اعتیادرحضور موثری داشته باشند .

وی همچنین از معاونین خواست تا اطلاعات سفیران سلامت را در سامانه مربوطه ثبت نمایند .

رییس اداره امور تربیتی اداره کل نیز در این کارگاه ضمن تشکر از توجه ویژه مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: تشکیل این کارگاه در مشهد مقدس حاصل تلاش معاونتهای پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان بوده است .

سید غلامحسن خلیلی موسوی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در حوزه تربیتی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲هزار همکار در بخش های مختلف حوزه پرورشی و فرهنگی سازماندهی شده است .

وی اظهار داشت: بخشنامه ترمیم نیروی انسانی جدید به مناطق و نواحی ارسال شده و معاونین محترم بایستی دقیقا بر اساس مفاد این بخشنامه اقدام نمایند .

رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش وپرورش استان با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری جشنواره تجارب برتر در استان اردبیل که به صورت دوسالانه می باشد بیان داشت: در سال قبل بیش از ۷هزار و ۵۵۶مقاله تربیتی از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شد .

موسوی تصریح کرد: مخاطبین حوزه تجارب برتر تربیتی عموم فرهنگیان بوده و هر همکاری که در زمینه پرورشی و تربیتی تجربه ای دارد مخاطب این جشنواره خواهد بود .

وی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، از کسب ۲رتبه اول و دوم کشوری در سال قبل خبر داد و شرکت حداکثری مدرسین درس تفکر را در سال جدید خواستار شد .

رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش وپرورش استان از ارسال دستورالعمل سرگروه های آموزشی و پرورشی درس تفکر و سبک زندگی به نواحی و مناطق خبر داد و تصریح کرد: در اداره کل و ۷ناحیه و منطقه آموزشی سرگروه پرورشی اختصاص داده شده است .

موسوی برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز برگزاری کارگاه های توانمند سازی با استفاده از ظرفیت اساتید استانی را مورد تاکید قرار داد .

وی ضمن اعلام تدوین برنامه سالانه حوزه پرورشی و فرهنگی بر اساس تفاهم نامه وزارتی و ارسال آن به نواحی و مناطق افزود: نواحی و مناطق نیز بایستی برنامه های مربوطه را با مدارس خودشان بومی سازی کرده و جهت نهایی کردن به اداره کل ارسال نمایند .

گفتنی است: کارگاه توانمندسازی با برگزاری کارگروه های جوار چهار گانه با حضور روسای ادارات حوزه پرورشی و تربیت بدنی اداره کل، برنامه ها و سیاست های کاری سال جدید را بر اساس سند تحول بنیادین مورد بحث و بررسی قرار دادند .

این کارگاه از ۱۱الی ۱۴آذر در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار