استاندار آذربایجان شرقی: پدر و مادران ارتباط عاطفی قوی با فرزندان داشته باشند

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی گفت: لذا پدر و مادر باید به جای تهدید با فرزندان خود ارتباط عاطفی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۷۶۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: پدر و مادران ارتباط عاطفی قوی با فرزندان داشته باشند

محمدرضا پور محمدی در آیین نکوداشت مقام والای مادر در آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که اولین برنامه بعد از انتصاب به عنوان استاندر شرکت در برنامه گرامی داشت مقام والای مادر است.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا مادر از مقام و منزلت والایی برخوردار است ولی فقط در اسلام است که احترام به پدر و مادر مایه خوشبختی در دنیا و آخرت معرفی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بعد از حضرت احدیت که اولین معلم انسان ها است مادر، دومین معلمی است که نقش مهمی در تربیت و شکل گیری شخصیت افراد در دوران کودکی را برعهده دارد.

پورمحمدی مشکلات جامعه امروز را کاهش عاطفه ها و پیوند خانوادگی برشمرد و ادامه داد: من موافق این نیستم که مرکز نگه داری سالمندان در جامعه وجود نداشته باشد بلکه این مراکز برای کسانی که فرزند و بستگان نزدیک ندارند ضروری است ولی زیبنده جامعه ما نیست که فرزندان، پدر و مادر خود را در خانه سالمندان به حال خود رها کنند و سال ها با آن ها هیچ ارتباطی نداشته باسند و جویای حال آن ها نباشند.

وی با بیان این که متاسفانه ما دچار گسست نسلی شدیم، اضافه کرد: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، خانواده اهمیت ندارد و برای همین است که دشمن برای از هم گسیختگی خانواده ها در ایران برنامه دارد و تلاتش می کند و با صراحت نیز این امر را بیان می کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سواد در جامعه امروزی فقط خواند و نوشتن و حتی داشتن مدرک دکترا نیست، گفت: یک فرد باسواد کسی است که بتواند با خانواده و افراد نزدیک خود ارتباط عاطفی قوی داشته باشد و در این صورت است که اگر افراد از نظر مسافت از هم دور باشند ولی باز به یاد هم هستند و لذا پدر و مادر باید به جای تهدید با فرزندان خود ارتباط عاطفی داشته باشند.

پورمحمدی ادامه داد: یک فرد باسواد باید ارتباط اجتماعی قوی با دیگران داشته باشد و دچار فردگرایی نشود.

وی اضافه کرد: داشتن سواد مالی یکی دیگر از مولفه های فرد باسواد در دنیای امروز است و آن هم همان اقتصاد مقاومتی است که مادران در خانه نقش مهمی در این زمینه دارند و می توانند مخارج خانه را مدیریت کرده و به فرزندان نیز بیاموزند.

پورمحمدی بیان کرد: یک فرد باسواد باید بداند از کدام سایت ها و منابع خبری و کانال های اطلاع رسانی اخبار را دریافت کند و این همان سواد رسانه ای است و این اولیا هستند که باید به فرزندان خود بیاموزند که از چه سایت هایی و چقدر از فضای مجازی استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: تمامی این سواد ها و تلاش انسان زمانی نتیجه خواهد داد که انسان بداند هدف آفرینش چیست و برای چه خلق شده است؟

آیین تجلیل از مقام والای مادر به همت بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و امور خانواده استاندری آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار و از 14 مادر نمونه استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار