رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

جامعه نیازمند تصمیم جدی دولت در بحث اقامه نماز است

سمنان (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز گفت: دولت همانطور که در سفرهای استانی در مورد مسائل هر استان تصمیم های مهمی اتخاذ می کند، در مورد نماز نیز تصمیم های جدی بگیرد.

کد مطلب: ۸۷۶۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جامعه نیازمند تصمیم جدی دولت در بحث اقامه نماز است

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، روز چهارشنبه در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رئیس جمهوری در حال برگزاریست، پیشنهاد کرد هیات وزیران هر شش ماه یکبار به مدت یک ساعت در جلسه های خود پیرامون اهمیت، اقامه و احیای نماز مذاکره کنند.

وی با اشاره به فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاسیه نماز، افزود: اولین سخنرانی امام خمینی(ره) بعد از فرار شاه زمانی صورت گرفت که نزدیک به ظهر بود و لذا به آقا سید احمد فرمود که نماز چه موقع است و ایشان فرمودند همین الان، لذا امام(ره) در همان لحظه سخنرانی که جهانیان آن را گوش می کردند، تعطیل کردند و این مهم نشان از اهمیت نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: این تفکر امام است که امروز شهید های مدافع حرم و عاشقان اهل بیت(ع) و ... تربیت می شوند و در راه اسلام و نماز جان می دهند.

قرائتی با بیان اینکه آقای انصاری از امام خمینی(ره) نقل کرده که امام خمینی(ره) در روزهای پایانی عمر بابرکت شان فرمودند من حتی اگر چشمم بر روی هم آمد در زمان نماز مرا بیدار کن، آقای انصاری می گفت من ۱۰ دقیقه پس از نماز امام را بیدار کردم و ایشان فرمود من تمام عمرم نماز سر وقت خواندم و در روز آخر عمرم ۱۰ دقیقه نمازم تاخیر شود و امام درباره این امر بسیار ناراحت بودند.

وی با بیان اینکه این ها است که به جامعه ارزش می دهد و نماز است که باید مسئله مهم برشمرده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جمله ای بیان کردند که وزرا و مدیران موظف به اقامه نماز هستند و این یعنی اگر مسئول نماز در یک وزارتخانه شخص وزیر باشد قطعاً نماز برپا خواهد شد اما اگر وزیر به معاون، معاون، به اداره کل، اداره کل به معاونت و ... صورت گیرد، این نماز بزرگ شمرده نخواهد شد؛ لذا باید انسان های فاضل و انگیزه دار و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد بگذاریم.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: روزی آیت الله هاشمی رفسنجانی یادداشتی را در زمانی که رئیس جمهور بود به من داد که بر روی آن نوشته شده بود، از تمام امکانات کشور برای نماز استفاده کنید و من این یادداشت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نشان دادم و ایشان نیز تائید کردند و لذا این اهمیت نماز است.

قرائتی با بیان اینکه هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می شود، ابراز کرد: شاه عباس صفوی ۴۰۰ سال قبل از ما کاروانسراهایی را ساخت که در طول مسیر زائران امام رضا(ع) میزبان مردم بود تا نماز بگذارند، اما امروز در تمام طول جاده تعداد اندکی نمازخانه برپا است که این امر باید به خوبی توسط مسئولان پیگیری شود، ما امروز باید در زمینه نمازخانه‌ها اقدام کنیم.

بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با حضور یک‌هزار و 600 میهمان و 400 مسؤول کشوری و استانی در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان به مدت یک روز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار