آموزش وسیله ای برای تربیت دانش آموزان است

شیراز(پانا) - معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان تکمیل کننده امر آموزش وظیفه تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد که استان فارس تا کنون بسیار موفق عمل کرده است.

کد مطلب: ۸۷۶۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش وسیله ای برای تربیت دانش آموزان است

غلامعلی حق شناس در نخستین گردهمایی سالانه مسئولان سازمان دانش آموزی استان فارس در سال تحصیلی 97-98 با اشاره به جایگاه سازمان دانش آموزی، گفت: برای آموزش و پرورش یک سند تحول در نظر گرفته شده است، که ساحت های آن، در نهایت به خروج یک انسان از این نظام آموزشی خواهد شد و وظیفه خود می دانیم که در این مسیر در کنار سازمان باشیم و هرجا مشکلاتی داشته باشند آن را رفع کنیم.

وی با بیان این که 600 نفر در هزاران ساعت کار کرده اند و 100 ها صفحه نگاشته اند که این سند تحول بنیادین را به وجود آورند، خاطر نشان کرد: قبل از آموزش علمی باید از دانش آموزان یک انسان تمام ساحتی پدید آورد و آموزش تنها وسیله در این راه است.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص این که صرفا آموزش هدف ما نیست، خاطر نشان کرد: این آموزش ها همه وسیله ای هستند تا دانش آموزان بر اساس اصول اخلاقی رشد کنند و به آن پایبند باشند، چرا که وظیفه آموزش بر عهده آموزش عالی می باشد.

حق شناس با بیان این که برای دانش آموزان از زمان ورود تا خروج در راستای تربیت هیچ گونه پیش بینی صورت نگرفته است، بیان داشت: با توجه به این که درس هایی مثل دینی و پرورشی وجود دارد اما آنطور که باید نمی توانند دانش آموزان را به شکلی پرورش دهند که اخلاق محور باشند.

وی با بیان این که سازمان دانش آموزی تکمیل کننده امر آموزش است، اضافه کرد: با توجه به این که امر پرورش بر عهده سازمان دانش آموزی است، استان فارس توانسته با افرادی خلاق، دارای پشتکار و با برنامه قدم های خوبی را در این زمینه بردارد.

وی افزود: از شما اعضای سازمان دانش آموزی انتظار می رود که با برنامه های خود این مهم را به نتیجه برسانید و کمک کنید تا ما بتوانیم دانش آموزانی انسان و اخلاق محور تربیت کنیم چرا که در هر جایگاهی قرار گیرند دکتر و مهندس خوبی خواهند شد.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص پرورش دانش آموزان، تصریح کرد: اگر از کودکی با این خصوصیات اخلاقی دانش آموزان آشنا شوند، در آینده در هر جایگاهی قرار گیرند شخص موفق و موثری برای جامعه خواهند بود.

حق شناس همچنین تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا آموزش و پرورش به سمتی حرکت کند، که انسانی اخلاق محور تربیت کند و امر آموزش بر عهده نهاد های بالاتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار