تربیت اجتماعی و فردی باید در کنار هم صورت گیرد

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس از جذب 300 مربی جوان در سازمان دانش آموزی خبر داد و گفت: این مربیان به عنوان خون تازه ای در سازمان دانش آموزی در راستای رسالت جوان گرایی این سازمان فعالیت خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۷۶۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی و فردی باید در کنار هم صورت گیرد

محسن کلاری در نخستین گردهمایی سالانه مسئولان سازمان دانش آموزی استان فارس در سال تحصیلی 97-98، ضمن تقدیر از زحمات مسوولانی که امسال مسوولیت خود را واگذارکرده اند، و خیر مقدم به مسوولان جدید این سازمان در مناطق گفت: ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان، در سال جدید، به مثابه خون تازه ای که در روح سازمان دانش آموزی دمیده میشود به عنوان مربیان این سازمان جذب شده اند.

وی با اشاره به فرمایشات ائمه اطهار، تربیت اجتماعی را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به سخنان استاد علامه طباطبایی که نگاهی ترکیبی به این موضوع داشتند، تربیت اجتماعی و فردی باید همراه هم باشند، و این ضرورت و اولویت نخست سازمان دانش آموزی است.

وی با بیان این که سازمان دانش آموزی رسالتی بزرگ بر عهده دارد، اضافه کرد: قطعا برای تمام پدر و مادرها تربیت فرزند و انسانیت آنها در اولویت آنهاست و این نیز رسالت مهم سازمان دانش آموزی است که مسوولیت تربیت اجتماعی فرزندان این جامعه را برعهده دارد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس، با بیان این که جوامع توسعه یافته ، توجه به تربیت اجتماعی ونیروی انسانی را مد نظر قرار داده اند و همواره شاهدیم امروزه مسوولان و سردمداران دولت ها بیشترین توجه را به تربیت افراد جامعه دارند و به فضای شادی و باز بودن رشد فرزندان توجه می کنند و همچنین از طرفی هم بیشترین توجه را به مربیان و تعلیم دهندگان نیز دارند، گفت : در کشور ما شاید در بعد کلان این توجه کمتر باشد اما وظیفه و رسالت سازمان دانش آموزی با جمعیت ۱۳ میلیون دانش آموز وظیفه تربیت اجتماعی دانش آموزان را برعهده دارد.

کلاری ادامه داد: در منش های ۱۲ گانه تشکیلاتی مثل ادب ، خوش خلقی ، نظم ، قانون پذیری و.... یک نگاه اجتماعی و سازنده برای یک ساخت انسانهای موثر برای یک اجتماع توسعه یافته نهفته است.

وی در خصوص این که تربیت فرآیندی است که فرد باید در آن قرار بگیرد تا تربیت شود و با گفتن، کسی تربیت نمیشود، خاطر نشان کرد: با توجه به این که وزیر آموزش و پرورش اعتقاد راسخ به سازمان دانش آموزی دارد، باید زمینه تربیت و حضور دانش آموزان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که یک جامعه 13 میلیونی از دانش آموزان در کشور داریم، تصریح کرد: ما باید اعضای مجلس دانش آموزی را باور داشته باشیم تا بتوانند با مطالبه گری خود مشکلات جامعه بزرگ دانش آموزی را مرتفع نمایند.

وی تصریح کرد : اعضای مجلس دانش آموزی نیز باید بدانند که این یک تمرین باور مدار برای آنان است که عضو مجلس و شورا های دانش آموزی هستند و به دور از هر گونه غرور فعالیت ها را دنبال نمایند.

رئیس سازمان دانش آموزی با بیان این که شیراز مرکز بازی های فکری و سرگرمی کشور شده است ، از افتتاح دبیر خانه دائمی بازی های فکری در شیراز با حضور قائم مقام معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در روز پنج شنبه خبر داد.

کلاری از آموزش بیش از ۸۰۰ مربی فرهنگی برای این بازی ها خبر داد و تاکید کرد: سازمان داتش آموزی استان فارس، ۵ منطقه را به عنوان قطب در زمینه آموزش مربیان در نظر گرفته و معلمان علاقمند به مربی گری این بازی ها برای گذراندن دوره به این مناطق اعزام می شوند.

در ادامه این گردهمایی معاونان و مسوولان سازمان دانش آموزی فارس در خصوص فعالیت های سازمان در زمینه های تشکیلات، خبرگزاری پانا، بوفه مدارس، پایگاه تغذیه سالم و المپیادرویش و آیین نامه مالی سازمان موارد مورد نیاز را مطرح کردند و مسوولان حاضر در کارگاه های تخصصی که به همین منظور تشکیل شده بود شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار