استاندار آذربایجان غربی: 40 درصد از جمعیت عشایر استان بی سواد هستند

ارومیه(پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت: 40 درصد از جمعیت عشایر استان بی سواد هستند و ضروری است تمام ارگان‌ها همکاری های لازم را در جهت رفع این مشکل بکار بگیرند.

کد مطلب: ۸۷۶۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان غربی: 40 درصد از جمعیت عشایر استان بی سواد هستند

استاندار محترم آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری‌ در جلسه شورای عشایر استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه عشایر در کشور و همچنین استان آذربایجان غربی، گفت: اعتباری که جهت صرف به عشایر به حساب فرمانداری های شهرستان ها واریز می شود باید تنها صرف عشایر به معنایی کوچ کنندگان استان شود.

وی افزود: حمایت و تقویت عشایر و کمک به رونق تولید و گسترش فعالیت های عشایر از جمله برنامه های مهم دولت تدبیر و امید بوده که همه ارگان های دولتی و غیر دولتی باید در این زمینه نیز فعالیت مستمری داشته باشند.

شهریاری با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه گردشگری مناطق عشایری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه با وجود طبیعت بکر و قابلیت های زیاد گردشگری که در مناطق عشایری استان آذربایجان غربی وجود دارد ما نتوانستیم از این ظرفیت ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده خوبی بکنیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد: ۴۰ درصد از جمعیت عشایر استان ما متاسفانه بی سواد بوده و ضروری است دستگاه های اجرایی متولی، ضمن شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در میان عشایر استان، زمینه سواد آموزی آنان را نیز فراهم کنند و در این زمینه نیز دستگاه های متولی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: پایین بودن شاخص سواد آموزی در استان آذربایجان غربی متاسفانه موجب شده که علیرغم ارتقای استان در برخی از شاخص ها بویژه در حوزه فناوری اطلاعات، شاخص های سوادی این حوزه نیز پایین نشان داده شود که واسه استان ما جایگاه خوبی ندارد.

گفتنی است استاندار آذربایجان غربی قبل از جلسه با رییس سازمان عشایر ایران در محل دفتر استاندار دیدار و گفتگو کردندـ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار