هم‌زمان با هفته پژوهش در کانون پرورش فکری برگزار می‌شود؛

کارگاه آموزشی ساخت و پرواز هواپیماهای مدل در دزفول

اهواز(پانا)- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول هم‌زمان با هفته پژوهش با همکاری شرکت نادکو،کارگاه آموزشی ساخت و پرواز هواپیماهای مدل را در این شهرستان برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۸۷۶۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی ساخت و پرواز هواپیماهای مدل در دزفول

سعید گل گل مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته پژوهش و به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با مهندسی هوافضا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت شرکت نادکو یکی از شرکت‌های زیر نظر دانشگاه شریف، کارگاه آموزشی ساخت و پرواز هواپیماهای مدل را به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک دزفول برگزار می‌کند.

وی افزود: این کارگاه آموزشی در سطح مقدماتی و ویژه‌ی گروه سنی دبستان با هدف آشنا کردن دانش آموزان و اعضا کانون با رشته مهندسی هوافضا که در زمینه طراحی، ساخت و آزمایش هواپیما است در کانون برگزار خواهد شد.

گل گل توضیح داد: مهندسی هوافضا مجموعه‌ای از علوم و توانایی‌های علمی و عملی در زمینه تحلیل، طراحی و ساخت وسایل پرنده نظیر هواپیماها، بالگردها، گلایدرها، موشک‌ها و ماهواره‌ها است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به این‌که این رشته بر چهار پایه آیرودینامیک، جلوبرندگی، مکانیک پرواز و سازه‌های هوافضایی استوار است اضافه کرد: آیرودینامیک به مطالعه و بررسی جریان هوا، محاسبه نیروها و گشتاورهای ناشی از آن بر روی جسم پرنده است و مهندس هوافضا با فراگیری این علم به تحلیل جریان‌های پیچیده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نیروهای آیرودینامیکی امکان بررسی پایداری و طراحی سازه را فراهم می‌کند.

وی پیرامون "جلوبرندگی" نیز توضیح داد: این مهم به مطالعه و بررسی سیستم‌های جلوبرنده اعم از موتورهای پیستونی، توربینی، راکت‌ها و نحوه تولید نیروی رانش در آن‌ها می‌پردازد.

گل گل در ادامه یادآور شد: "مکانیک پرواز" به مطالعه و بررسی رفتار و حرکات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آیرودینامیکی، هندسی و وزنی است و درنهایت "سازه‌های هوافضایی" به مطالعه و بررسی سازه‌های هواپیما و دیگر وسایل پرنده می‌پردازد و هدف آن طراحی سازه‌هایی است که علاوه بر استحکام کافی در برابر بارهای آیرودینامیکی و سایر بارهای استاتیکی وارد بر وسایل پرنده، حداقل وزن را نیز داشته باشند.

گفتنی است: هفته پژوهش سال 13۹۷ از ۲۴ تا ۳۰ آذرماه و به‌صورت کشوری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار