تقدیر اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش از نخبگان حوزه فرهنگی هنری مدرسه دخترانه سما

تهران (پانا) - صبح امروز مراسم تقدیر از ۱۰ نفر از دانش آموزان برگزیده هفدمین تئاتر دانش آموزی تهران مبارک که برای اولین بار به مرحله بعد راه یافته اند و برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در مدرسه دخترانه سما منطقه ۵ برگزار شد. ۶ نفر از دانش آموزان مدرسه سما در حوزه تئاتر فعالیت داشته اند.

کد مطلب: ۸۷۶۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش از نخبگان حوزه فرهنگی هنری مدرسه دخترانه سما

این دانش‌آموزان سال گذشته مقام خوبی را در مسابقات فرهنگی هنری و تئاتر دانش آموزی منطقه کسب کردند. دانش‌آموزان این مدرسه سال گذشته در مسابقات فرهنگی هنری و تئاتر دانش آموزی درخشیده‌اند همچنین در مسابقات سرود تا مرحله استانی پیش رفتند و در حوزه قرآن رتبه کشوری کسب کرده‌اند.

زهرا مظفر، معاون اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و وحیدرضا قناعتیان، کارشناس هنرهای نمایشی و فیلم وزارت آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشتند.

مظفر در این مراسم گفت: «افرادی که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کردند و در آنان خلق اثر می‌کنند، همچنین دانش‌آموزانی که در حوزه آموزشی افتخارآفرینی می‌کنند، ارزشمند هستند.»

او ادامه داد: «امروزه به حوزه پرورشی و تربیتی کمتر توجه می‌شود و این مدرسه این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.»

معاون اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: «زبان هنر جذاب است و شادی را به جامعه منتقل می‌کند و در هفدهمین جشنواره تهران مبارک دانش‌آموزان این مدرسه برگزیده شدند.»

مظفر گفت: «از بین ۲ هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در مسابقات فرهنگی هنری ۶۰۰ دانش آموز به مرحله کشوری راه یافتند که از مدرسه سما یک گروه برگزیده شد. لذا شما دانش‌آموزان برگزیده در آینده به عنوان یک مسئول دیده خواهید شد.»

او گفت: «شما نخبه هستید زیرا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی شرکت کردید و نمادی از ۱۳ میلیون دانش آموز هستید.»

وحیدرضا قناعتیان، کارشناس هنرهای نمایشی و فیلم وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: «شما در صدر فعالیت‌ها و علاقه‌مند به هنر هستید و با مطالعه حوزه فیلم‌سازی، می‌توانید با دوربین‌های خود فیلم کوتاه بسازید.»

او ادامه داد: «برخی دانش‌آموزان در قالب شعر، داستان و زبان غیرمستقیم حرف‌هایشان را بیان می کنند.»

قناعتیان افزود: «این حرف‌ها سوژه‌های خوبی هستند که در قالب نمایش می توان زد. برای کار کردن نمایش می‌توانید یک نفره وارد نمایش شوید زیرا ما نمایش یک نفره هم داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار