رئیس هیات مدیره بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی:

23درصد جمعیت زنان سالمند آذربایجان شرقی تنها زندگی می کنند

۲/۵ درصد جمعیت سالمندان آذربایجان شرقی در مراکز سالمندی نگه داری می شوند

تبریز (پانا)- رئیس هیات مدیره بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی گفت: 23درصد جمعیت زنان سالمند و 8درصد مردان سالمند در استان تنها زندگی می کنند.

کد مطلب: ۸۷۶۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
23درصد جمعیت زنان سالمند آذربایجان شرقی تنها زندگی می کنند

منصور اسکندرنژاد در نشست هم‌اندیشی با موضوع بحران سالمندی اظهار کرد: هزینه بهداشتی سالمندان 65 سال ، سه تا چهار برابر هزینه های بهداشتی کودکان است و در اواخر عمر 10 برابر عمر می شود.

وی افزود: متاسفانه روز به روز حرمت و کرامت و غزت سالمندان در جامعه کمتر می شود و دستگاه های دولتی و اجرایی در این خصوص چابک نیستند و کارت های منزلت شهرداری نیز بعد از یک سال به دلیل نداشتن بودجه قطع شد.

رئیس هیات مدیره بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی با بیان این که جمعیت سالمندی آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بر اساس آمار نتایج سرشماری سال ۹۵ باید گفت ۴۲۸هزار نفر سالمند بالای ۶۰ سال در استان وجود دارد که این رقم در سال ۱۴۱۰ به ۸۲۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و در سال ۱۴۳۰ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر می‌رسد.

اسکندرنژاد با بیان این که سرعت رشد جمعیت سالمندان در استان چهار برابر جمعیت عادی است، ادامه داد: 23درصد جمعیت زنان سالمند و 8درصد مردان سالمند در استان تنها زندگی می کنند.

وی ادامه داد: 51درصد جمعیت سالمندان آذربایجان شرقی را زنان و 49 درصد را مردان تشکیل می دهند و 2/5 درصد از جمعیت سالمندان استان در مراکز سالمندی نگه داری می شوند.

مشکلات زنان سالمند بیشتر از مردان است

عضو هیات مدیره بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست بیان کرد: مشکلات زنان سالمند به مراتب بیشتر از مردان است چون از لحاظ مالی به مردان و فرزندان خود وابستگی دارند .

شهین مهدیلی ادامه داد: تعداد زنان سالمندی که در وضعیت مشابه تنها زندگی می کنند چهار برابر بیشتر از مردان است ودر مجموع زنان نسبت به مردان منزوی تر بوده وابستگی به همسر و فرزند سبب پایین آمدن عزت نفس آن ها می شود.

وی گفت: متاسفانه نگاه اشتباه جامعه به ازدواج زنان در میان سالی سبب می شود که این زنان در دوران پیری تنها بمانند و باید تلاش کنیم نگاه جامعه را به این مقوله عوض کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار