در گفت‌وگو با پانا

رئیس مرکز پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی: ساماندهی معتادان متجاهر با مشکل مالی مواجه است

تهران (پانا) - رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور می‌گوید اجرای برنامه‌ها در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند اعتبار است اما این موضوع به دلیل کمبود اعتبارات لازم با مشکل مواجه است.

کد مطلب: ۸۷۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی: ساماندهی معتادان متجاهر با مشکل مالی مواجه است

فرید براتی سده درباره اقدامات سازمان بهزیستی برای ساماندهی معتادان متجاهر به پانا گفت: سازمان بهزیستی برنامه مدیریت موردی معتادان متجاهر را با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا می‌کند اما اجرای برنامه‌ها در زمینه ساماندهی معتادان نیازمند اعتبار است که در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور سهم بهزیستی از اعتبارات آسیب‌های اجتماعی 14 میلیارد تومان است، گفت: این رقم خیلی کم است اما در زمینه تخصیص همین رقم نیز مشکل وجود دارد.

وی درباره برنامه‌هایی که بهزیستی در راستای ارائه خدمات به معتادان متجاهر اجرا می‌کند نیز توضیح داد: در کنار سازمان بهزیستی، سازمان‌های مردم نهاد نیز در زمینه خدمات به معتادان متجاهر با بهزیستی همکاری می‌کنند و در ایام فصل پاییز و زمستان در حوزه نگهداری از معتادان تمهیداتی انجام می‌شود.

براتی‌سده افزود: همچنین خودروهای ون مناسب سازی شده به پاتوق‌های معتادان خدماتی نظیر غذا، سوزن، سرنگ، پانسمان زخم یا معرفی به مراکز درمانی یا مراکز درمان ایدز انجام می‌دهند. این خودروها در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، گلستان، لرستان، بندرعباس، چهارمحال و بختیاری و سیستان مشغول فعالیت هستند.

وی درباره اجرای طرحی برای معتادان بهبودیافته نیز گفت: این طرح تحت عنوان «مدیریت مورد» اجرا می‌شود که دستورالعمل آن ابلاغ شده است و اجرای این طرح برای معتادانی که از مراکز درمانی خارج شده‌اند و با اولویت مراکز ماده ۱۶ و معتادان متجاهر در دستور کار است.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: در راستای توانمندسازی معتادان بهبود یافته، ۱۴ مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری راه‌اندازی شده است.

معتاد متجاهر به معتادی اطلاق می شود که به صورت آشکار اقدام به مصرف یا حمل مواد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار