اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روز چهارشنبه تکذیب شد

تهران (پانا) - معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ضمن تکذیب اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روز چهارشنبه گفت: این کار الزامی نیست و تنها توصیه ای به شهروندان برای کمک به کاهش آلودگی هواست.

کد مطلب: ۸۷۵۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روز چهارشنبه تکذیب شد

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نخستین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا بعد از ظهر امروز، در استانداری تهران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور همه اعضای کارگروه تشکیل شد، به ایرناپلاس گفت: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی و تأکید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی‌بر پایداری جو و گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، تا حداکثر ظهر فردا چهارشنبه مقرر شد همه محدودیت‌های شرایط هشدار موضوع دستورالعمل شرایط اضطرار آلودگی هوا برای روز چهارشنبه مورخ 14/09/97 اعمال شده و همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم همکاری لازم را به‌عمل آورند.

رستگاری در مورد توصیه‌های کارگروه نیز توضیح داد: بر اساس توصیه‌های کارگروه محدوده طرح زوج و فرد از در منزل توسط شهروندان عزیز رعایت شود. همچنین مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت، مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به‌خصوص در فضای باز توصیه می‌شود.

وی از شهروندان خواست ضمن خودداری از خروج غیرضروری از منزل، الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به‌منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری را رعایت کنند.

کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی و دقت در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از جمله دیگر توصیه‌های مطرح شده در جلسه امروز کارگروه است.

*فعالیت بدنی در زنگ ورزش مدارس ممنوع است

به گفته وی با توجه به شرایط موجود و ضرورت کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز، فعالیت بدنی در زنگ ورزش مدارس ممنوع است.

رستگاری همچنین از کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودروها و به‌ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل‌رؤیت دارند توسط پلیس راهور خبر داد.

وی همچنین با اشاره به نظارت ویژه و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در محدوده پیرامون شهر توسط سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهرداری‌ها نیز باید نسبت به نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر که موجب تشدید آلودگی هوا می‌گردد اهتمام داشته باشند.

همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری با کنترل سلامت کامل خودرو و ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری پیگیری شود.

*تکذیب اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روز چهارشنبه

وی در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر اجرای محدوده زوج و فرد در تهران از درب منازل در روز چهارشنبه نیز گفت: این کار الزامی نیست و ما تنها آن را به شهروندان توصیه کرده ایم چون اکنون شرایط در وضعیت هشدار است و در این حالت ما نمی توانیم شهروندان را ملزم به رعایت محدوده زوج و فرد در تهران از درب منازل کنیم. اما برای کمک به کاهش آلودگی از شهروندان می خواهیم به جای استفاده از وسایل شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار