روایت ذوالقدر از جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس؛

بطحایی: تلویزیون اینترنتی سینا را با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت که تلویزیون اینترنتی سینا را با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم.

کد مطلب: ۸۷۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: تلویزیون اینترنتی سینا را با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و معاونین وی با حضور در جلسه کمیسیون گزارش‌هایی را در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی به اعضاء ارائه کردند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در این نشست با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اولویت اول کاری ماست عنوان کرد که با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی طی چند روز گذشته ما در وزارت آموزش و پرورش شبکه تلویزیونی اینترنتی سینا را راه‌اندازی کرده‌ایم که طی چند روز گذشته 4.5 میلیون عضو داشته است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بطحایی همچنان گفت که برنامه‌های دیگری هم در حوزه‌های مختلف از جمله برگزاری نمازهای جماعت، برنامه‌های آموزشی برای معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان در حوزه مسائل فرهنگی در دستور کار داشته و در حال اجرای آن هستیم.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گزارشی را از برنامه‌های این معاونت از جمله تهیه و توزیع سی‌دی در ارتباط با حوزه عفاف و حجاب و همچنین نمایشگاه نوشت‌افزار در راستای شعار سال ارائه کرد و عنوان کرد که برنامه‌های دهه فجر این معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دهه فجر امسال با نام سبک زندگی روح‌الله اجرا خواهد شد.

وی افزود: در جلسه امروز همچنین رئیس کانون پرورش فکری کودکان در گزارش خود عنوان کرد نظام آموزشی ما نیاز به تغییر ندارد بلکه نیازمند تحول است و ما در کانون پرورش فکری کودکان با اجرای برنامه‌هایمان به دنبال رفع خلاء‌های آموزشی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه از طرح این معاونت برای بازماندگان از تحصیل خبر داد و گفت 80 درصد افرادی که به خاطر جرائم اجتماعی به کلانتری‌ها می‌روند کسانی هستند که از درس و مدرسه فاصله گرفته‌اند و برنامه ما در این طرح این است که این افراد مجدد به مدرسه بازگردانده شوند.

ذوالقدر در پایان خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش در پایان این جلسه عنوان کرد که ما حاضریم برای بررسی مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی به صورت موضوعی در جلسات کمیسیون و کمیته‌های تخصصی حضور پیدا کرده و گزارشات و برنامه‌های خود را ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار