نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد؛

لزوم حرکت بر مبنای سیستم آموزشی ۳-۳-۶

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که باید بر مبنای سیستم آموزشی ۳-۳-۶ حتی اگر اشکالاتی دارد، حرکت کرد.

کد مطلب: ۸۷۵۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حرکت بر مبنای سیستم آموزشی ۳-۳-۶

قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: وزیر آموزش و پرورش قرار بود در این مراسم حضور یابد اما دولت باید لایحه بودجه را پنج‌شنبه ارائه دهد و هر سال آموزش و پرورش در زمینه بودجه مشکل دارد به همین دلیل وزیر آموزش و پرورش باید در جلسات برای چانه‌زنی‌های بودجه حضور یابد.

او با بیان اینکه باید آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف مورد توجه باشد، گفت: در سال ۹۷ بالاترین رقم بودجه به رفاه اجتماعی اعم از کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت و بعد از آن باید به ترتیب آموزش، امنیت و بهداشت قرار می‌گرفت.

احمدی لاشکی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شد که این میزان کمتر از ۱۰ درصد کل بودجه پیشنهادی بود؛ گفت: بعد از چانه‌زنی‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس، ۶۷۰۰ میلیارد تومان به این بودجه اضافه شد و به عدد ۴۲ هزار میلیارد تومان رسید که قالب آن در خانواده یک میلیون نفری آموزش و پرورش، صرف حقوق و مزایا می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تا اراده در دولت و مجلس نباشد شرایط همانطور خواهد بود و مشکلات آموزش و پرورش و آسیب‌های اجتماعی حل نمی‌شود.

او افزود: سند تحول بنیادین نوشته شد اما کجا باید اجرا شود و اگر مهمترین موضوع برنامه درسی ملی باشد کجای جامعه باید دیده شود؛ مهمترین موضوعات جامعه امروز کجاست و چه اندازه هزینه می‌شود؟ امروز در هلند ماجرای پتروس فداکار در موزه هاست و برای آن هزینه می‌شود اما ما چقدر برای شهید فهمیده‌ها هزینه می‌کنیم.

احمدی لاشکی با اشاره به اهمیت کار ناشران و مؤلفان ادامه داد: سیستم ۳-۳-۶ ولو اینکه اشکالاتی داشته باشد باید بر آن مبنا حرکت کرد و ۶ زیرنظام تصویب شد و مهمترین آن برنامه درسی ملی است.

او به موضوع خالکوبی روی دست دیوید بکهام در کتاب سواد رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در آن زمان یکی از نمایندگان مجلس به این موضوع اعتراض کرد زیرا تصویر نامناسبی بود و باید در تألیف کتاب درسی دقت زیادی صورت گیرد و از نظر متخصصان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار