دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و خشکسالی عنوان کرد

خلق ثروت آب در گرو بهره‌مندی از ایده‌های فناورانه

تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت خلق ثروت در حوزه آب از طریق بهره‌مندی از استارت آپ‌ها فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۵۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
خلق ثروت آب در گرو بهره‌مندی از ایده‌های فناورانه

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوریهای آب، خاک و محیط زیست معاونت علمی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محبط زیست معاونت علمی با بیان اینکه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ ها در دستور کار است گفت: با استفاده از حضور شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌مندی از تکنیک‌های نوپایه در حوزه آب و خشکسالی می‌توانیم به خلق ثروت و رفع مشکلات زیست محیطی در کشور دست یابیم.

ابراهیمی با اشاره به نقش ایده پردازان، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در روند برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: به طور حتم حضور ایده‌های نوین و نمایش رشد فکری، علمی و فناورانه در حوزه آب و خشکسالی، در روند برگزاری این رویداد تاثیر گذار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و وضع موجود کشور بیان کرد: تجربه نشان داده است، که تحریم‌ها همواره نقطه شروع موفقیت می‌تواند باشد، این بار نیز می‌توانیم با بهره‌مندی از ایده‌های نوین، خصوصا شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپها مشکلات حیاتی و مهم کشور را مرتفع سازیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و خشکسالی گفت: از زمان شروع برنامه‌ریزی دومین جشنواره و نمایشگاه آب طی سه نوبت تمدید ارائه پیشنهادات فناورانه تعداد ٢٠١ ایده دریافت شد که قابل توجه است و به طور حتم این میزان گستردگی ایده‌های فناورانه نشان از بزرگی و اقتدار کشورمان در حوزه‌های علمی است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب إسلامی ایران اظهار کرد: در عرصه تعاملات بین‌المللی با حضور مقتدرانه مدیریت صحیح منابع، هم فکری، به تعبیر خواهد رسید.

ابراهیمی گفت: فرصت به وجود آماده منوط به برگزاری جشنواره نخواهد بود و ایده‌پردازان و فعالان مراکز تحقیقاتی می‌توانند ایده‌های خود را در حوزه آب و خشکسالی ارائه دهند.

وی در بخش دیگر از سخنانش خبر داد: ١٠٧ شرکت دانش بنیان در حوزه آب، وجود دارند که از این میزان پنجاه شرکت به منظور حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

دبیر ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی از اختصاص غرفه به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: در این جشنواره به شرکت‌های دانش بنیان به منظور ارائه فناوری‌های خود به بخش علمی و فناورانه فضائی اختصاص داده شده است.

ابراهیمی گفت: در ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی عمده فعالیت‌ها حاکمیتی است، تا بتوانیم با حضور دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان زیر چتر استارت آپ‌ها فعالیت‌های حاکمیتی را گسترش دهیم.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوریهای آب، خاک و محیط زیست در محل سازمان تحقیقات و آموزش کشاوری از ١٢ تا ١٤ آذر ماه برپا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار