معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

تحصیل یک هزارو500دانش آموزبانیازهای ویژه دراستان

بیرجند(پانا) ـ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بک هزار و 522 دانش آموز با نیازهای ویژه در 39 مدرسه و مرکز یاد گیری و 40 کلاس خاص ضمیمه مشغول تحصیل می باشند.

کد مطلب: ۸۷۵۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل یک هزارو500دانش آموزبانیازهای ویژه دراستان

سید محمد حسینی صبح امروز در آیین گرامی داشت هفته جهانی معلولین که درسالن همایش های آموزش و پرورش استان(قلم چی) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 380 معلم مجرب مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز های ویژه هستند.

وی با اشاره به تحصیل 256 دانش آموز با نیاز های ویژه در مدارس تلفیقی فراگیر استان، تصریح کرد: در تابستان سا جاری 16 هزار و 463 کودک بدو ورود به دبستان در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از توزیع 17 کیت آموزشی و درمانی در مدارس استثنایی استان خبر داد و افزود: قریب 800 دانش آموز دختر و پسر با نیاز های ویژه استان از خدمات توانبخشی داخل و خارج از مدرسه بهره مند شدند.

حسینی با اشاره به برخوردای یک هزار و 400 دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه استان از سرویس رایگان مدارس، ابراز داشت: ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی، ارائه سرویس رایگان جهت استفاده دانش آموزان با نیاز های ویژه و اجرای طرح خدمات حمایتی از مهمترین اقدامات و رویکردهای اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب که معلولیت هرگز به معنای محدوددیت و ناتوانی در فرایند تعلیم و تربیت نیست، خاطر نشان کرد: کسب رتبه های اول تا سوم استانی و کشوری در رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم، تنیس روی میز و سایر مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی گواه این مدعا و نشانه توانمندی بالای دانش آموزان با نیازهای ویژه خراسان جنوبی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت 13 مرکز اختلالات یادگیری در استان خبر داد و یاد آور شد: این مراکز تخصصی در راستای تشخیص اختلالات، کمک به یاد گیری و افزایش توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار