وزیر بهداشت از 2 شرکت تجهیزات بهداشتی و دارویی سمنان بازدید کرد

سمنان (پانا) - سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه از 2 شرکت تجهیزات بهداشتی و دارویی در قالب سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۷۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت از 2 شرکت تجهیزات بهداشتی و دارویی سمنان بازدید کرد

وزیر بهداشت در این بازدیدها از شرکت های «ندای امید» تولید کننده تجهیزات پزشکی و «فاتک شیمی پارس» واحد تولیدات دارویی واقع در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد و در این بازدیدها از نزدیک در جریان فعالیت های تولیدی این دو واحد قرار گرفت.

شرکت ندای امید سمنان تولید کننده تجهیزات یکبار مصرف پزشکی و صافی دیالیز هم چنین سوزن انتقال خون و لوله های رابط خون برای بیماران همودیالیز است و شرکت فاتک شیمی پارس نیز در زمینه تولید دارو فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه کارخانه داروسازی فاتک شیمی پارس در زمینه تولید قرص و کپسول فعالیت می‌کند، گفت: وزیر بهداشت از فاز نخست تولید قرص و کپسول کارخانه داروسازی فاتک شیمی پارس در سمنان بازدید کرده و عصر فردا رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آن را افتتاح می‌کند.

نوید دانایی با اشاره به اینکه کارخانه داروسازی فاتک شیمی پارس در زمینی به مساحت 28 هزار مترمربع احداث شده و دارای 17 هزار متر مربع زیربنا است، خاطرنشان کرد: در صورت راه اندازی آزمایشی فاز نخست تولید قرص و کپسول این کارخانه، ششصد میلیون قرص و یکصد و هشتاد میلیون کپسول به صورت سالانه تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: این واحد تولید دارو در فاز نخست برای 130 نفر شغل ایجاد می‌کند و فاز بعدی این واحد 6 ماه آینده راه اندازی می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای راه‌اندازی فاز نخست این واحد این واحد تولید دارو را حدود 200 میلیارد تومان دانست و گفت: این مهم با مشارکت بانک صنعت و معدن محقق شده است.

وزیر بهداشت در ادامه برنامه های خود در استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مهدیشهر حضور خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه وارد استان سمنان شد و تا فردا برنامه های مختلفی در این استان دارد.

همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار