سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قاین:

افزایش جمعیت آهوی ایرانی به 50 رأس

قاین (پانا) - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قاین از افزایش جمعیت آهوی ایرانی در منطقه زیست محیطی شاسکوه قاین از 30 به 50 رأس خبرداد.

کد مطلب: ۸۷۵۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش جمعیت آهوی ایرانی به 50 رأس

محمد رضا بسملی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قاین گفت: جمعیت آهوی ایرانی منطقه زیست محیطی شاسکوه در داخل سایت 45 هکتاری فنس کشی شده و همچنین دشت‌های این منطقه پرورش می‌یابند.


بسملی افزود: امسال 20 رأس در داخل سایت 45 هکتاری زیست می‌کرده‌اند که با تولد 10 رأس دیگر، اکنون جمعیت آهوی ایرانی داخل این سایت 30 رأس است.


وی گفت: امسال همچنین 10 رأس آهوی ایرانی در داخل دشتهای منطقه شاسکوه از جمله دشت اسفدن رهاسازی شدند که با تولد 10 رأس دیگر از زاد و ولد این آهوها، اکنون 20 رأس آهوی ایرانی در دشتهای منطقه شاسکوه رهایند و زیست می کنند.


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قاین با بیان اینکه در زمستان و پاییز برای آهوی داخل سایت فنس کشی شده به دلیل محدودیت منابع تغذیه ای، علوفه توزیع می شود افزود: 2 آبشخور در داخل سایت و 2 آبشخور نیز در دشتهای منطقه شاسکوه برای تأمین آب جمعیت آهوی ایرانی احداث شده است.


منطقه زیست محیطی شاسکوه قاین با وسعت بیش از 71 هزار هکتار، محل زیست بیش از 108 گونه پرنده، 40 گونه خزنده و 32 گونه پستاندار است که شاخص ترین این گونه ها پلنگ، گربه پالاس، روباه شنی، شاه روباه، آهوی ایرانی، پرنده هما، گربه شنی، کل، بز، قوچ و میش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار