آتش‎بس چین و آمریکا نفت را گران کرد

تهران (پانا) - در حالی که انتظار می‌رود تولید اوپک و متحدانش کاهش یابد و تولید نفت کانادا نیز کاهش یافته است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و رشد قیمت‌های جلسه قبل را تداوم بخشید.

کد مطلب: ۸۷۵۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آتش‎بس چین و آمریکا نفت را گران کرد

به گزارش تسنیم رویترز اعلام کرد: انتظار می‌رود تولید اوپک و متحدانش کاهش یابد و تولید نفت کانادا نیز کاهش یافته است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و رشد قیمت‌های جلسه قبل را تداوم بخشید. آتش بس 90 روزه در جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز موجب تقویت بازار نفت شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 40 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش به 62 دلار و 9 سنت رسید.

پس از آنکه واشنگتن و پکن توافق کردند که در جریان جنگ تجاری آتش بس برقرار کنند و اعلام کردند که قبل از هرگونه اقدام دیگر برای مدت 90 روز مذاکره خواهند کرد، قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز حدود 4 درصد رشد داشت.

اوپک قرار است روز 6 دسامبر در مقر خود در وین تشکیل جلسه دهد و در مورد سیاست مشترک تولید تصمیم‌گیری کند. همچنین قرار است در این نشست روسیه نیز حضور داشته باشد.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم اوپک در نشست وین در روز پنجشنبه بر سر کاهش تولید توافق کند. برای معکوس‌کردن روند فعلی افزایش ذخایر نفت که با وضع فصلی بازار همخوانی ندارد، باید اوپک و روسیه تولید خود را 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.» این بانک اضافه کرده است که انتظار دارد تلاش مشترک اوپک و روسیه برای کنترل عرضه موجب رسیدن قیمت نفت برنت به بالای 65 دلار شود.

در همین حال، استان آلبرتای کانادا روز یکشنبه به تولیدکنندگان نفت در این استان دستور داده است که تولید نفت را به میزان 325 هزار بشکه در روز کاهش دهند تا میزان نفت ذخیره‌شده در مخازن کاهش یابد.

بزرگترین مشکل اوپک افزایش تولید در آمریکاست. تولید نفت این کشور در طی یک سال گذشته حدود 2 میلیون بشکه افزایش داشته است و به بیش از 11.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار