رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛ 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

البرز (پانا) - خدادادی،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور در استان البرز و درحاشیه بازدید از شرکت داروسازی سها گفت :در حال حاضر 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود ولی همان 4 درصد داروهای خارجی، ارزش ریالی 40 درصدی بازار را به خود اختصاص داده اند.

کد مطلب: ۸۷۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛ 96 درصد  از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارخانه داروسازی سها در کمالشهر کرج گفت: با برنامه‌ریزی اشتباه طی سال‌های اخیر داروسازان را با مشکلات زیادی روبرو کرده‌ایم.

خدادادی گفت: اگر حواس ما به قیمت مواد اولیه برای کارخانه های داروسازی نباشد، در نهایت بیماران با مشکل گرانی دارو روبرو می شوند که اصلا شرایط خوبی نیست.

وی افزود: در حل حاضر 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود ولی همان 4 درصد داروهای خارجی، ارزش ریالی 40 درصدی بازار را به خود اختصاص داده اند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهتمام دولت برای پیش بینی ارز 4200 تومانی در بودجه 98 برای واردات مواد اولیه در صنعت داروسازی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده با تصمیم گیری های درست و برنامه ریزی دقیق از گران شدن دارو در کشور پیشگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار