همه ما باید برای ارتقاء دانش جامعه کوشا باشیم

کاشان ( پانا) - رییس کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: توسعه فرهنگی را باید از دوران کودکی آغاز کرد و همه ما به عنوان شهروندان جامعه باید برای ارتقاء دانش جامعه کوشا باشیم بنابراین ایجاد پایگاه‌های فرهنگی یک ضرورت است .

کد مطلب: ۸۷۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
همه ما باید برای ارتقاء دانش جامعه کوشا باشیم

به گزارش پانا کاشان منیره همایونی در دیدار با فعالان فرهنگی نوش آباد اظهار کرد: فرهنگ و کار فرهنگی، بحث عمیقی است که جهان بینی و نگرش به زندگی و کیفیت زندگی را تقویت می کند و باید مورد توجه برنامه ریزان قرار بگیرد.

وی افزود: کودکان ایران باید یاد بگیرند که با هم صحبت کنند، بزرگان دانشی هنری خود را بشناسند، هویت خود را شناسایی کنند و در مقابل فرهنگ مهاجم ناشی از صنعت و تکنولوژی اعتماد به نفس پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ایران علم و هنر خود را به جهان صادر کرده است اما امروز شناخته شده نیست. شناخت این هویت باعث اعتماد به نفس بچه ها می شود. حتی بیابان‌های ایران ، تاریخ و تمدن را روایت می کند که باید کشف شده به نسل ها منتقل شود.

وی تاکید کرد: بچه ها باید در کتابخانه با بوم و فرهنگ خود آشنا شود. کار فرهنگی برای این است که بدانیم که بودیم، کجا بودیم چرا باید جور دیگر بشویم. کتابخانه‌ها باید کارگاه پژوهش باشد و بچه ها پژوهشگر ‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: بیشتر فعالیت‌های ما در حوزه ساخت کتابخانه با مشارکت نیکوکاران در نقاط مرزی کشور است زیرا کتابخانه یک پایگاه فرهنگی است و بیش از 12 هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

رییس کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: شناخت هویت روستا برای بچه‌ها، خواندن دسته جمعی کتاب‌هایی که بچه‌ها انتخاب می‌کنند، کارگاه‌های آموزشی برای والدین و کودکان از جمله فعالیت‌هایی است که در کتابخانه ها انجام می‌شود .

همایونی افزود: باتوجه به اینکه کانون توسعه فرهنگی کودکان سازمان غیردولتی است، کمک‌های مالی از طریق مردم صورت می‌گیرد و هر سه ماه یکبار کتابخانه‌ها تجهیز می‌شوند و ناشران و مردم کمک بسیاری در تامین منابع کتابخانه‌ها به ما می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار