در نشست فعالان و تشکل‌های اقتصادی شرق استان سمنان تاکید شد؛

واعظی: حمایت از تولید از اولویت‌های اصلی دولت است

افزایش صادرات غیرنفتی ضروری است

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همه اعضای دولت و مسئولان کشور معتقدند باید امنیت در سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا در همه عرصه‌های اقتصادی به پیشرفت برسیم، گفت: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و باید با تلاش روزافزون از این شرایط عبور کرده و در پیشگاه ملت، سرافراز باشیم.

کد مطلب: ۸۷۵۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: حمایت از تولید از اولویت‌های اصلی دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان و تشکل‌های اقتصادی شرق استان سمنان که در شاهرود برگزار شد، حمایت از تولید را از اولویت‌های اصلی دولت در شرایط جدید اقتصادی برشمرد و گفت: باید به گونه‌ای اقدام و برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم صادرات غیرنفتی کشور را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی با ابراز خرسندی از انگیزه بالای فعالان اقتصادی این منطقه برای تلاش در مسیر توسعه همه جانبه ، اظهار امیدواری کرد با این روحیه و همدلی ، مسیر آبادانی روزافزون کشور شتابان تر طی شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه پیشرفت ایران تنها زمانی محقق می شود که از ظرفیت‌های

همه مناطق کشور به خوبی برای بهبود سطح زندگی مردم بهره گرفته شود، گفت: باید به کارآفرینان و فعالان اقتصادی در مناطق مختلف کشور و سرمایه‌های آنان احترام بگذاریم، چرا که اگر یک سرمایه‌دار بتواند بنگاه اقتصادی را ایجاد کند و فعالیتی را راه بیندازد، علاوه بر توسعه، اشتغال‌زایی هم خواهد داشت.

دکتر واعظی خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی توانایی و امکانات لازم برای انجام همه فعالیت‌های توسعه‌ای را ندارد و باید سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی و کارآفرینان در این راستا مشارکت جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان سمنان بویژه منطقه شرق این استان از لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت‌های مختلف توانمندی و جامعیت بسیار خوبی دارد، اظهار داشت: رشد و توسعه این استان نیاز به همت مردم و حمایت دولت دارد که در این راستا آنچه مربوط به دولت است را با جدیت دنبال می‌کنیم و در عین حال باید تلاش بیشتری برای بهره‌برداری و احیاء ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان سمنان، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش برای رفع موانع زیست‌محیطی در آینده نزدیک اقدامات خوبی در جهت حل مشکل آب استان انجام خواهد شد.

دکتر واعظی با تأکید بر ضرورت معرفی کامل و دقیق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی استان به منظور تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: دولت به دنبال توسعه متوازن در استان سمنان است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم حفظ اشتغال موجود در استان، افزود: باید همت کنیم که واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند تا از اشتغال موجود صیانت شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع زیردستی کشاورزی برای فرآوری و بسته‌بندی محصولات برای ارایه به بازار، گفت: دولت برای توسعه کشت گلخانه‌ای برنامه‌ریزی کرده و بودجه لازم را در نظر گرفته است.

دکتر واعظی همچنین توسعه گردشگری در استان سمنان را با توجه به جاذبه‌های فراوان موجود در این استان، حائز اهمیت دانست و گفت: توسعه گردشگری موجب ایجاد اشتغال و شادابی و نشاط خواهد شد.

در این نشست پیش از سخنان دکتر واعظی تعدادی از فعالان اقتصادی شرق استان سمنان، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در راستای رفع مشکلات و تسهیل در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی این استان بیان کردند.

حل مشکل کم‌آبی، توجه به معادن غنی موجود و فرآوری محصولات معدنی، توجه به توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی استان، توسعه زمینه‌های اشتغال‌زایی با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان، حمایت از تولید انرژی‌های جایگزین بویژه انرژی خورشیدی، ایجاد مرز هوایی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، در نظر گرفتن تسهیلات در پرداخت معوقات بانکی از سوی فعالان اقتصادی و استمهال وام کشاورزان با توجه به مشکلات و فشارهای اقتصادی، حمایت از کشاورزان در زمینه تولید محصولات زراعی و باغی و توجه به ضرورت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه صنعت استان از جمله موارد مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار