صعود کوهنوردان نیشابوری به منطقه علم کوه

نیشابور ( پانا ) - تیم سه نفره کوهنوردان نیشابوری در صعودی سخت و در میان برف شدید با عبور از یخچالها و بهمن ها توانستند قله ۴550 متری سیاه کمان منطقه علم کوه را صعود کنند.

کد مطلب: ۸۷۵۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
صعود کوهنوردان نیشابوری به منطقه علم کوه

سرپرست تیم کوهنوردان نیشابوری اظهارکرد: قله ۴550 متری سیاه کمان در منطقه علم کوه که در مجموعه قلل تخت سلیمان واقع شده و یکی از قلل سرسخت و نامدار منطقه علم کوه می باشد از دیواره‏های سخت گذر می باشد و همواره مورد توجه کوه‏نوردان بزرگ ایرانی و خارجی از کشور های مختلف قرار گرفته است.

دانیال انجیدنی گفت: از جذابیت‏های قله ۴550 متری سیاه کمان منطقه علم کوه واقع شدن آن در ارتفاع بالای 4000 متر است که بر سختی صعود افزوده و نیاز به توانایی بالایی برای صعود دارد که لازم است پس از عبور از یخچالها و کار فنی برای صعود شروع نمود.

وی خاطر نشان کرد: تیم سه نفره کوهنوردان نیشابوری متشکل از، علیرضا نوروزی هیمالیانورد و علی حسنی، در صعودی سخت و در میان برف شدید با عبور از یخچالها و بهمن ها توانستند قله ۴550 متری سیاه کمان منطقه علم کوه راصعود کنند.

انجیدنی یادآورشد: در این صعود سخت که با بارش شدید برف جدید و عبور از شیبهای بهمنی و گذر از گرده سنگی ودرگیری با سنگ ویخ همراه بود تیم توانست قله ۴550 متری سیاه کمان در منطقه علم کوه را صعود نماید.

سرپرست تیم کوهنوردان نیشابوری تصریح کرد: کوهنوردان نیشابوری پس از این صعود موفق پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله سیاه کمان در منطقه علم کوه به اهتزاز در آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار