طرح تربیتی مشاوره مذهبی در ۱۰ مدرسه امین ماکو برگزار شد

ارومیه(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت: طرح تربیتی امین و مشاوره مذهبی در ۱۰ مدرسه امین در منطقه آزاد ماکو اجرا شد.

کد مطلب: ۸۷۵۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح تربیتی مشاوره مذهبی در ۱۰ مدرسه امین ماکو برگزار شد

اکبر باباپور صبح امروز، در بیست و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش، گفت: طرح تربیتی امین و مشاوره مذهبی به‌منظور تقویت اعتقادات دینی دانش‌آموزان در ۱۰ مدرسه منطقه آزاد ماکو اجرا شد.


وی افزود: ۳۲۸ بازمانده از تحصیل شامل ۱۸۴ دختر و ۱۴۴ پسر در مقطع ابتدایی در منطقه شناسایی شدند، متاسفانه بر اثر ناآگاهی، بی‌توجهی و فقر، برخی از خانواده‌ها به مبحث تحصیل فرزندان، افزون بر ۵۲۱ دانش‌آموز مقطع متوسطه، بازمانده از تحصیل در منطقه شناسایی شدند.


باباپور با اشاره به اینکه در این خصوص باید تصمیم‌گیری و فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: برای شناسایی و تشویق مردم برای همکاری جهت زیر پوشش قرار دادن تحصیل فرزندانشان به همراه معاون ابتدایی اداره آموزش و پرورش ماکو از این مناطق سرکشی کردیم.


امام جمعه ماکو، نیز در ادامه این جلسه، گفت: حضور روحانیان در مدارس، فرصت مناسبی است و دستگاه تعلیم و تربیت هرگز از وجود روحانیت بی‌نیاز نبوده و روحانیت کمک بسیار ارزنده‌ای به آموزش و‌ پرورش کرده است.


وی با بیان اینکه، باید فرهنگ نماز در مدارس منطقه نهادینه شود، گفت: اقامه نماز در مدارس، نجات‌دهنده دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی است.


در این نشست مقرر شد، مدیریت آموزش و پرورش ماکو، شوط و پلدشت بحث mun (شبیه سازی) و مجلس شورای اسلامی را تا آخر بهمن اجرا کند.


همچنین مقرر شد، مسابقات رباتیک با حضور هر شهرستان در ۴ تیم (جنگجو، مین‌یاب، آتش‌نشان، خلاق) تا ۱۵ آذر برگزار می‌شود و از بین تیم‌ها، تیم منتخب منطقه در هر چهار گرایش انتخاب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار