مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد:

اعزام فعالان صنایع دستی اردبیل به خارج از کشور

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جهت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، فعالان صنایع‌دستی استان اردبیل به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۸۷۵۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعزام فعالان صنایع دستی اردبیل به خارج از کشور

نادر فلاحی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نمین با اعلام این خبر افزود: این مهم با هدف حمایت از فعالان صنایع دستی و آشنایی با آخرین تولیدات و اطلاع از سلایق بازار انجام می شود .

وی تاکید کرد: همچنین جهت توانمندسازی هنرمندان و ارتقا کیفی تولیدات، آموزش‌های رایگان صنایع دستی برای علاقه‌مندان این حوزه در شهرستان نمین دایر شده است .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: صنایع دستی ظرفیت بالقوه‌ای برای ایجاد اشتغال دارد و خوشبختانه این حوزه در شهرستان نمین به صورت فعال به کار خود ادامه می‌دهد .

فلاحی در این جلسه همچنین به حمایت از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اشاره و تصریح کرد: از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور افزایش ظرفیت پذیرش مسافران در این شهرستان به صورت ویژه حمایت می‌کنیم .

وی با بیان اینکه تسهیلاتی برای راه اندازی اقامتگاه ها پیش بینی شده است، ادامه داد: نرخ تسهیلات در مناطق روستایی شش درصد و در مناطق مرزی چهار درصد در نظر گرفته شده است و برای ساخت واحدهای بوم گردی اعطا می شود .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین مطالعه جامع منطقه نمونه گردشگری جنگل فندقلو را یادآور شد و ادامه داد: در صورت تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری جنگل فندقلو که به عنوان یکی از منحصربه فردترین جاذبه‌های گردشگری استان می‌باشد ظرفیت ایجاد اشتغال در این شهرستان افزایش خواهد یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار