دبیرکل شورای عتف خبر داد

اختصاص 25 میلیارد ریال گرنت برای حمایت از دستاوردهای هفته ملی پژوهش

تهران (پانا) - دبیر کل شورای عالی عتف اعلام کرد که وزارت علوم مبلغ 25 میلیارد ریال در قالب گرنت برای حمایت قراردادهای منعقده یا سرمایه‌گذاری در نمایشگاه دستاوردهای هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۸۷۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 25 میلیارد ریال گرنت برای حمایت از دستاوردهای هفته ملی پژوهش

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در جلسه مشترک مابین مسعود برومند، دبیرکل شورای عالی عتف و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی که در دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد، حمایت این صندوق از نمایشگاه تستا که با هدف حمایت از ساخت و تولید داخلی کشور برگزار می‌شود را اعلام کرد.

مسعود برومند، دبیرکل شورای عتف با تاکید بر هم‌افزایی جهت استفاده بیشتر از پتانسیل‌های موجود در دستگاه‌ها گفت: همزمانی برگزاری و نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی با نمایشگاه ساخت ایران معاونت علمی ریاست جمهوری در هفته پژوهش باعث هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای کنار هم آمدن عرضه نیازمندی‌های فناورانه و ارائه توانمندی‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها است.

دبیر کل شورای عالی عتف افزود: وزارت علوم مبلغ 25 میلیارد ریال در قالب گرنت برای حمایت قراردادهای منعقده یا سرمایه‌گذاری در نمایشگاه دستاوردهای هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته است.

علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در ادامه با استقبال از حضور در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی(تستا) اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی برای کمک به تولید و ساخت داخل اقدام ارزنده‌ای است اما به شرطی که بتوان با تدبیر و شناسایی دقیق نیاز، مشکل را برطرف کرد. مشکل اصلی در تدبیر و شناسایی دقیق نیازهای کشور است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره حمایت از طرح‌های برگزیده در نمایشگاه تستا افزود: مطمئنا طرح‌هایی که توجیه فنی و اقتصادی لازم را داشته باشند و نیاز بازار را برطرف کنند، صندوق از آنها حمایت خواهد کرد و تضمین مالی این طرح‌ها را بر عهده خواهد گرفت.

وحدت درباره اختصاص گرنت 25 میلیارد ریالی وزارت علوم برای جهت حمایت قراردادهای منعقده یا سرمایه‌گذاری در نمایشگاه دستاوردهای هفته ملی پژوهش و فناوری گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی هم در صورت نیاز به مراکزی که گرنت از طرف وزارت علوم دریافت کرده‌اند و نیازمند حمایت بیشتر هستند، تسهیلاتی را برای تسریع در پروژه اختصاص خواهد داد.

هفته ملی پژوهش و فناوری از تاریخ 24 تا 30 آذر ماه در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود و نمایشگاه دستاوردهای مراکز آموزش عالی کشور، نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی و نمایشگاه ساخت ایران معاونت علمی ریاست جمهوری از تاریخ 3 تا 6 دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار