رئیس اداره مشاوره انجمن اولیاء و مربیان وزارت:

احساس مسئولیت والدین آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

فعالیت ۳۴ هزار نفر در انجمن و اولیاء ۴هزار و ۸۸۱مدرسه آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- رئیس اداره مشاوره دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: رسالت ما زمینه سازی برای حضور اولیاء در مدارس است و احساس مسئولیت اولیا، نقش بی بدیلی درافزایش کیفیت آموزش و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
احساس مسئولیت والدین آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

بهزاد دهنوی در گردهمایی آموزشی توجیهی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق استان در باشگاه فرهنگیان تبریز با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین بر حضور خانواده در تمام سطوح آموزش و پرورش از برنامه ریزی تا اجرا، گفت: رسالت ما زمینه سازی برای حضور اولیاء در مدارس است و احساس مسئولیت اولیا، نقش بی بدیلی درافزایش کیفیت آموزش و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

رئیس اداره مشاوره دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح نماد، تصریح کرد: نظام مراقبت از آسیب های اجتماعی تا سال 1400 در تمام مدارس کشور اجرایی می شود.

افزایش کتابخانه تخصصی اولیاء در استان آذربایجان شرقی

بهروز اصغری اردلانی در گردهمایی کارشناسان انجمن و اولیا استان خاطرنشان شد: استان دارای 39 ناحیه و منطقه با 750هزار دانش آموز است که 46 هزار پرسنل در بیش از 8 هزار مدرسه استان مشغول خدمت هستند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی یادآور شد: کارگروه ماده 18 در راستای ساماندهی سرویس مدارس با هماهنگی نهادها و ادارات و با نظارت دقیق فعالیت می کند و تاکنون هیچ مورد خاصی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در امر مشارکت های مردمی جز پیشتازان در کشور هستیم، از تعهد خیرین مدرسه ساز به ارزش 80 میلیارد ریالی در سال جدید خبر داد.

اصغری با بیان اینکه افزایش کتابخانه تخصصی اولیاء یکی از برنامه های اولویت دار بوده، تاکید کرد: انجمن اولیاء و مربیان مدارس در آموزش و آگاه سازی جامعه نقش بسزایی دارند که در همین راستا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بطن جامعه نیز خواهیم بود.

بیش از 4هزار مدرسه در استان دارای انجمن اولیا و مربیان

اصغر شفائیه نیز در این گردهمایی گفت: 4 هزار و 881 مدرسه در سالتحصیلی 97-96 دارای انجمن اولیا و مربیان با بیش از 34 هزار نفر اعضاء فعالیت می کنند.

وی با اشاره به انتخاب 58 مدرسه ی استان بعنوان مدرسه برتر کشوری در فعالیت های انجمن اولیا و مربیان، ساماندهی سرویس مدارس را یکی از رسالت های اصلی این حوزه عنوان کرد و افزود: نظارت بر این امر به جد صورت می گیرد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ حادثه ای در سرویس مدارس استان صورت نگرفته است، از جابه جایی 42 هزار دانش اموز با بیش از 4 هزار و 200 خودرو در استان خبر داد.

شفائیه در پایان گفت: 100 مدرس آموزش والدین در زمینه دانش افزایی در مدارس فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار