معاون وزیر راه: توسعه حمل و نقل ریلی تسهیلات کلان و ارزان قیمت می‌خواهد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان انیکه نیاز توسعه ریلی، اعطای تسهیلات بزرگ و ارزان قیمت است می‌‌گوید رفع گلوگاه‌های ظرفیتی شبکه راه آهن کشور اولویت ما بود که انجام شد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه: توسعه حمل و نقل ریلی تسهیلات کلان و ارزان قیمت می‌خواهد

به گزارش صدا سیما، ‌ سعید محمدزاده در استودیوی ویژه خبری گفت: دو خط کردن خطوط موجود و افزایش و گسترش ایستگاه‌های قطار از دیگر اولویت‌ها بود که پروژه‌های آنها در انجام است.

محمدزاده، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: مانع اصلی توسعه سرمایه‌گذاری ریلی را می‌توان نیازمندی به سرمایه جدی عنوان کرد، لازمه رفع این مانع رفتن به سوی تسهیلاتی با طول بلند و ارزان قیمت است.

قلی‌زاده هم گفت:‌ دولت بزرگترین مانع در راه توسعه ریلی کشور است چون عزم جدی برای توسعه وجود ندارد البته در اسناد بالادستی رد پای عزم جدی دیده می‌شود اما در عمل چیزی وجود ندارد.

محمدزاده گفت: وقتی در وضع کنونی قیمت سوخت در کشور ۳۵۰ تومان است طبیعتاً مزیتی برای خط ریلی کشور نمی‌ماند مزیت ریل در ارزان‌بودن است.

وی افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته‌ای همچون آمریکا و آلمان سهم بار حمل و نقل بر روی ریل حدود ۲۰ درصد است و این رقم در ایران به ۱۳ درصد رسیده است.

غضنفر صفاری‌راد قائم مقام یک شرکت واگن‌سازی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: واگن‌سازی پارس با ۳۰ درصد ظرفیت در ساخت مشغول به کار است اما توان رفع نیازمندی های ریلی مسافری و باری کشور را داریم.

قلی‌الله قلی‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس نیزگفت: به دلیل اهمیت بالای موضوع و مقوله راه‌آهن زیر ساخت خطوط آهن در کشور قرار بود یک درصد از درآمدهای نفتی به این بخش اختصاص یابد که تاکنون هنوز تخصیص صورت نگرفته است.

حسین قماشی، رئیس انجمن صنایع ریلی کشور نیز در ارتباط تصویری از دیگر استودیوی گفتگوی ویژه خبری گفت: برخی شرکت‌های خصوصی ساخت تجهیزات ریلی حدود ۵۰ درصد ظرفیت بلااستفاده دارند و دلیل آن هم مشکل در تامین نقدینگی بیان شده است، البته مطالباتی هم از دولت وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار